Print Logo
نماینده ولی فقیه در هلال احمر تاکید کرد سه‌شنبه 23 آذر 1395 ساعت 18:04

ضرورت توجه به تقویت ریشه های اتحاد و همبستگی میان امت اسلامی



نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در جمع کارکنان، مدیران و اعضای جمعیت هلال احمر، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز امامت حضرت ولی عصر (عج)، در سخنانی به تبیین ویژگی ها و وظایف مسلمانان در دوره غیبت امام زمان(عج) پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه درجمعیت هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی مسئله‌ مهدویت را یکی از مسائل اصلی اعتقادات و معارف دینی دانست و گفت: باور به مسئله ظهور حضرت مهدی(عج) مخصوص شیعیان نیست، بلکه همه‌ مذاهب اسلامی، فرجام جهان که اقامه‌ی حکومت حق و عدل به وسیله‌ی حضرت مهدی (عج) است را قبول داشته وانتظار می کشند.

وی ادامه داد: البته وقتی بناست در آن دوران، ظهور عدالت به معنای واقعی کلمه و در همه ابعاد زندگی تحقق پذیرد و توحید و عبودیت خداوند در همه جا به وجود آید و انسان ها نیز در سایه وحدت و اخوت اسلامی زندگی کنند لازم است  یک منتظر واقعی خود را به این امور نزدیک و آماده پذیرش چنین فضایی نماید.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش بعدی سخنان خود با تاکید بر لزوم مطالعه و تحقیق در مباحث دینی، افزود: امروز با گسترش فناوری و فراوانی بسترهای اطلاعاتی، زمینه برای مطالعات و افزایش سطح دانش دینی وجود دارد که باید از این فرصت استفاده کرد.

وی گسترش فهم دین و عمق بخشیدن به باورهای دینی را در این روزگار امری ضروری دانست و گفت: حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نیز با توجه به همین موضوع و به منظور ارتقاء سطح فرهنگ در بین اعضا و کارکنان، اقدام به انتشار ماهنامه فرهنگی- اجتماعی "مهروماه" کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با اشاره به راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر و وجود اخبار، مقالات، گزارش و مقالات دینی، اجتماعی و فرهنگی در این مجموعه افزود: همه صاحب نظران، کارکنان و اعضای جمعیت هلال احمر و مرتبطین و علاقه مندان به فعالیت های جمعیت هلال احمر می توانند در زمینه های مختلف، با این پایگاه همکاری داشته و به رشد فرهنگ و معارف دینی کمک نمایند.

توجه به تقویت ریشه های اتحاد و همبستگی بین امت مسلمان، بخش دیگر سخنان نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر بود.
حجت الاسلام و المسلمین معزی با تاکید بر اینکه امروز دشمنان اسلام بیشترین تکیه‌شان بر ایجاد اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان است، افزود: این وظیفه آحاد مردم است که با هوشیاری و بیداری و با فهم و درک درست از این دسیسه ها، به تفرقه دامن نزده و با احترام متقابل به عقاید یکدیگر و تاکید بر اشتراکات، موجب یاس و نامیدی دشمنان اسلام شوند.