Print Logo
نماینده ولی فقیه در هلال احمر تاکید کرد سه‌شنبه 16 آذر 1395 ساعت 20:06

ضرورت توجه به خرد ورزی در موسسه علمی کاربردی هلال



نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر روز سه شنبه 16 آذرماه و به مناسبت روز دانشجو با حضور در موسسه علمی کاربردی هلال ایران، در جمع مدیران، اساتید و دانشجویان این مجموعه ضمن تبریک این روز، برخوردار شدن از قدرت فهم و تحلیل علمی، سیاسی، اخلاقی و تربیتی را نیاز مبرم دانشجویان و دانشگاهیان دانست و خاطر نشان کرد: البته بشر همواره در کنار این فهم به تربیت های دینی و اخلاقی نیازمند است که باید مورد توجه مراکز علمی کشور قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی در ادامه به بررسی 16 آذر به نام روز دانشجو و جنبش دانشجویی پرداخت و با مرور حوادث تاریخی 16 آذرماه 1332، آن را روز استکبار ستیزی و دوری از گرایش های ضد دینی و اخلاقی دانست و تصریح کرد: دانشجویان با بصیرت بالا همراه با حس جوانی و غرور ملی، همواره از ابتدای شکل گیری انقلاب شکوهمند اسلامی، نقش خطیری در پیش برد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته و خواهند داشت.

نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر ، در ادامه ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع صمیمی و ارزشمند دانشجویی، علم آموزی و تحقیق، توجه به توسعه و ترویج مباحث نظری و علمی در کشور، احساس مسئولیت در برابر آینده میهن و نظام، صداقت در گفتار ، عمل ، طروات و آمادگی روحی را از مهمترین ویژگی های دانشجوی متدین و انقلابی برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی کسب علم و دانش را اصلی ترین وظیفه یک دانشجو دانست و افزود: البته وجه تمایز تحصیل در موسسه علمی کاربردی هلال احمر با سایر مراکز علمی کشور این است که دانشجویان علاوه بر فراگیری علم، تقدیم آرامش به مردم، تسکین آلام دردمندان و کمک به بشریت در سراسر جهان را نیز فرا گرفته و سرلوحه کار خود قرار می دهند.


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش بعدی سخنان خود، خرد ورزی و حکمت را دو محور اصلی حرکت موسسه علمی کاربردی هلال احمر دانست و افزود: امروز با حضور بیش از 20 هزار دانشجو در موسسه علمی کاربردی هلال در سراسر کشور و همچنین وجود بیش از 1 میلیون عضو جوان در سازمان جوانان هلال احمر ظرفیت بسیار مناسبی برای ترویج معارف علمی و دینی در این مجموعه به وجود آمده است که باید بیش از گذشته به آن توجه کرد.

در ابتدای این جلسه دکتر جمال الدینی معاون آموزش،پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر نیز با اشاره به اینکه دانشجویان در طول سال‌ها نشان داده‌اند که بهترین و قابل اتکاءترین نیروهایی هستند که در فعالیت‌های داوطلبانه و خیرخواهانه مشارکت دارند، افزود : دانشگاه هر بار نشان داده است که برای تبدیل‌شدن به یک حزب سیاسی، بنگاه کسب‌و‌کاری و یا حتی محیطی علمی اما بی‌تفاوت مقاومت می‌کند.

وی احترام و کرامت انسانی را سرلوحه فعالیت‌های هلال احمر دانست و افزود: دانشگاه همواره با این اهداف نه‌تنها همراه است، بلکه آن را از مسئولیت‌های خود می‌داند.

آینده‌ای بدون رنج و تبعیض برای جوامع انسانی، امدادرسانی جامعه‌محور و توأم با حفظ کرامت انسانی نیز از اهدافی بود که دکتر جمال الدینی برای موسسه علمی کاربردی هلال برشمرد.

امروز همچنین نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، از کتابخانه 20 هزار جلدی موسسه علمی کاربردی هلال ایران بازدید کرد.

40060012/6/2016 8:04:01 PMhttp://hview.netiran.ir/Media//Image/2016/12/201612109697858443_Thum.jpg