Print Logo
با حضور نماینده ولی فقیه در هلال احمر در مدرسه دارالفنون انجام شد یکشنبه 14 آذر 1395 ساعت 23:16

رونمایی از کتاب «واقفان دارالخلافه» با موضوع وقف



مراسم رونمایی از کتاب واقفان دارالخلافه به قلم بهزاد یعقوبی در مدرسه دارالفنون و با حضور نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر و حجت الاسلام والمسلمین قرایتی و تعدادی از مسئولان رونمایی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین قرائتی درباره جایگاه وقف ، موقوفات و ضرورت توجه و ترویج این مهم مطالبی را بیان کرد  و سپس حجت السلام و المسلمین معزی نماینده ولی فقیه در هلال احمر نیز در باره محدوده دارالخلافه و اهمیت آن به سخنرانی پرداخت و گفت: یعقوبی هم کاسب موفق بازار است و هم به فرهنگ و هنر می‌پردازد. اولین کتاب او امامزاده های دارالخلافه بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت و اکنون کتاب واقفان دارالخلافه نیز می تواند نقش مناسبی را در معرفی موقوفات در این محدوده ایفا نماید.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر سپس در خصوص جایگاه وقف و بهره مندی از ظرفیت این مهم در کمک به نیازمندان مطالبی را بیان کرد.

قرایت قسمت هایی از مقدمه دکتر مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران بر این کتاب هم بخش دیگری از برنامه بود که گفت: یکی از نمونه های خواندنی نظر امام خمینی(ره) در مورد موقوفه ای است که می‌بایست طبق نظر واقف درامد آن صرف روشنایی عتبات عالیات در عراق شود، ولی در دوران جنگ تحمیلی به دلیل بسته بودن راه نجف و کربلا چندین سال عمل به نیت واقف تعطیل بود. نمایندگان امام راحل در اوقاف حجج اسلام سیدمهدی امام جمارانی واقای محمدعلی نظام زاده در یکی از ملاقات ها موضوع را با ایشان مطرح می‌کنند و با بیان توجیه که کمک به جبهه و جنگ در راس امور است و پیروزی در جنگ موجب بازشدن راه عتبات و عمل به نیت واقف می شود از ایشان اجازه می خواهند وجوهی را که طی چندین سال از محل درآمد این موقوفه جمع آوری و نگهداری شده به نیت واقف در جنگ هزینه کنند ولی امام اجازه ندادند و فرمودند باید صبر کنند تا شرایط محقق شود در همان جهتی که واقف ونیت اوست. بلی اجرای دقیق وقف نامه ها بهترین تضمین برای ماندگاری و احیای وقف است. و کتاب حاضر اسنادی ارزشمند از واقفان و موقوفات دارالخلافه و بعضا شرح احوال و زندگی آنها را ارائه کرده که مربوط به بیش از ١٤٠٠ واقف در طول چهار قرن موفق به این امر خیر شده اند.

بهزاد یعقوبی نویسنده کتاب، سخنران بعدی مراسم بود که در ارتباط با چگونگی جمع آوری مطالب و مستندات سخن گفت.

در پایان مراسم از بهزاد یعقوبی توسط حجت السلام و المسلمین معزی نماینده ولی فقیه و احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و تعدادی دیگر از واقفین و متولیان نمونه توسط اداره اوقاف ناحیه سه شهرتهران تقدیر به عمل آمود.

در این برنامه حجت السلام و المسلمین معزی نماینده ولی فقیه در هلال احمر، حجت السلام و المسلمین قرائتی، آیت الله خسروشاهی، آیت الله بنی طبا، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر، استادعبدالله انوار، علیرضا تابش ریاست بنیاد سینمایی فارابی، سیروس نیا معاون میراثی اداره کل استان تهران، عابد ملکی شهردار منطقه ١٢، احمدکریمی اصفهانی دبیرکل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار، لوریس چکناواریان و رازمیک اوهانیان هنرمندان عرصه هنر و اساتید حوزه و دانشگاه و فرهیختگان و متولیان و هیت امنا و شورای بازاریان تهران حضور داشتند.

40060012/4/2016 11:25:22 PMhttp://hview.netiran.ir/Media//Image/2016/12/201612100083872310_Thum.jpg
40060012/4/2016 11:25:22 PMhttp://hview.netiran.ir/Media//Image/2016/12/201612100068593273_Thum.jpg