Print Logo
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تاکید کرد یکشنبه 14 آذر 1395 ساعت 15:26

عمل به نیت واقفین، مهمترین رکن وقف


حجت الاسلام و المسلمین معزی در آیین رونمایی از کتاب "واقفان دارالخلافه" در مدرسه تاریخی دارالفنون تهران، تشویق مردم به وقف و همچنین ادای صحیح نیت واقف در مورد موقوفه‌اش را امری ضروری دانست و گفت: باید تلاش کرد سنت وقف بیش از پیش در جامعه ترویج داده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، در این مراسم که با حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، مسئولان، فرهیختگان و همچنین برخی از اعضاء هیئت مدیره بقاع متبرکه و امامزاده های استان تهران برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین معزی به سابقه تاریخی وقف در ادیان مختلف اشاره کرد و افزود: در بسیاری از ادیان الهی این عمل پسندیده و عام المنفعه وجود داشته و اسلام هم به وقف مهر تایید زده است.
وی با اشاره به آیه 46 سوره مبارکه کهف، لزوم توجه به باقیات و صالحات را متذکر شد و خاطر نشان کرد : به فرموده پیامبر اکرم(ص)، آنچه پس از مرگ باقی می ماند، اولاد صالح، صدقه جاریه و عملی است که سودش به دیگران برسد.
نماینده ولی فقیه در هلال احمر ضمن تبیین این موضوع تصریح کرد: در زمان کنونی موضوعات متعددی برای وقف وجود دارد که وقف در امور فرهنگی، پزشکی، علمی ، آموزشی، محیط زیست و ترویج دین از جمله آنان است.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در بخش بعدی سخنان خود عمل به نیات واقفان را از مهمترین ارکان مسئله وقف دانست و افزود: ترویج این سنت حسنه در موضوعاتی که اکنون جامعه بیش از گذشته به آن نیازمند است لازم و ضروری است.
وی در همین زمینه ادامه داد: جمعیت هلال احمر نیز به عنوان یکی از بزرگترین نهادهایی که در اختیار دارنده موقوفات مختلف در کشور است با اهداف انسان دوستانه و به عنوان واسطه ای برای رساندن توان توانمند به نیاز نیازمندان واقعی جامعه، می تواند گزینه ای مناسب برای وقف به شمار آید.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با ابراز خرسندی از نگارش و چاپ کتاب واقفان دارالخلافه تهران به همت بهزاد یعقوبی، کار جمع آوری و تدوین اسناد ارزشمند موقوفات و شرح حال زندگی برخی واقفان قدیم تهران را اقدامی ارزنده دانست و خاطر نشان کرد: این اقدام علاوه بر شکل گیری سندی معتبر در خصوص وقفیات دارالخلافه تهران و همچنین ماندگاری نام و یاد خیران و نیکوکاران، می تواند سبب ترویج این سنت حسنه در جامعه شود.