Print Logo
نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر تاکید کرد یکشنبه 7 آذر 1395 ساعت 22:12

نمود فرهنگ عشق و معنویت به امام حسین(ع) در خدمت بی منت هلال احمر در اربعین


در آستانه سالروز رحلت پیامبر رحمت، حضرت محمد(ص) و سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی(ع)، نمازخانه ساختمان صلح جمعیت هلال احمر میزبان اجتماع مدیران و کارکنان عزادار این مجموعه بود و شرکت کنندگان با حضور نماینده ولی فقیه در هلال احمر، با ذکر مصیبت مداح اهل بیت به عزاداری پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، دراین مراسم، حجت الاسلام و المسلمین معزی طی سخنانی با تقدیر از حضور کارکنان و اعضای جمعیت هلال احمر در مراسم بزرگ اربعین حسینی(ع) ، به نقش غیر قابل انکار این مجموعه در خدمتگزاری به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) اشاره کرد و افزود: خدمت بی منت اعضای هلال احمر در کنار این اجتماع عظیم، نشان از فرهنگ معنویت و عشق به آستان مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دارد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با ابراز تاسف از حادثه دردناک شهادت چندین تن از زائران حسینی در حله عراق، خشم و ضعف دشمن بعد از فتوحات نیروهای مقاومت در موصل را عامل این اقدام غیر انسانی و ددمنشانه دانست و نابودی آنان را از درگاه خداوند متعال خواستار شد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با اشاره به راهپیمایی عظیم زائرین حرم علی ابن موسی الرضا (ع)، برای آنان آرزوی سلامتی و برای دست اندرکاران جمعیت هلال احمر در این حماسه پور شور آرزوی توفیق و سلامتی کرد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به حادثه برخورد قطار و کشته شدن شماری از زائرین علی ابن موسی الرضا (ع)، علو درجات را برای آنان از درگاه ایزد منان مسئلت نمود.

نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به تعبیر قرآن از وجود پیغمبر به عنوان «رحمهً للعالمین» تصریح کرد: رحمتی که در کلام خداوند آمده است، محدود نیست و شامل تربیت و هدایت انسانها به مسیر مستقیم و پیشرفت آنها در زندگى مادّى و معنویشان می شود.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه با بیان روایاتی از امام صادق(علیه السلام) در خصوص ویژگی های شخصیتی حضرت محمد(ص) با تاکید بر ضرورت حفظ سنت ها و سیره پیامبر اکرم در جامعه اسلامی، اخلاق، عزت، رحمت، کرامت و وحدت را از مهمترین صفات ایشان دانست و خاطر نشان کرد: علاوه بر توجه به این ویژگی ها، باید تلاش کنیم تا آنها را در برنامه‌ زندگى خود قرار دهیم و به درستی عمل نماییم.