Print Logo
تقدیر رئیس مجلس شورای اسلامی از خدمات امدادی هلال‌احمر در اربعین پنج‌شنبه 4 آذر 1395 ساعت 02:39

تمهیدات لازم برای بازگشت زائران نیز تدارک دیده شود


رئیس مجلس شورای اسلامی از انجام وظیفه نهادهای مختلف از جمله هلال‌احمر در شورآفرینی اربعین امسال تقدیر و تشکر کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر به نقل از خانه ملت، دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز (2 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با یادآوری برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی، از وزارت کشور و استانداران مرزهای غربی و جنوبی کشور، سازمان حج و زیارت، هلال‌احمر، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران، وزارت خارجه، وزارت اطلاعات، صدا وسیما، رسانه‌ها و سایر دستگاه‌هایی که در این عزم ملی شورآفرین انجام وظیفه کرده‌اند، تشکر و قدردانی کرد و گفت: لازم است تمهیدات لازم به هنگام بازگشت عزاداران نیز تدارک دیده شود.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان اراده قوی خود را در پیمودن راه حسین (ع) به جهانیان نشان دادند؛ افزود: گرچه برخی رسانه‌های بین المللی و منطقه‌ای در واکنشی غیرحرفه‌ای در مقابل سیل خروشان عاشقان حسین (ع) لب فرو بستند، اما چنین بغض رسانه‌ای از ارزش حرکت توفنده اربعین نمی‌کاهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اربعین حسینی علاوه بر اینکه قلوب مومنین را متحول کرد، در مقابل انحطاط با آشفتگی اخلاقی و سیاسی دنیای غرب بار دیگر راهی نو در مسیر همبستگی اجتماعی بر مبنای معنویت و اخلاق نشان داد.
وی افزود: همچنین اربعین حسینی موجب شد با دل‌های دور افتاده از یکدیگر و مایوس از آینده بشریت، با دیدن اوج فداکاری و ایثار مکتب حسینی، خودآگاهی فطری خود را بازیابند.

لاریجانی در پایان گفت: ضمن آرزوی قبولی طاعات و عزاداری‌های همه مسلمانان به خصوص ملت عزیز ایران، لازم می‌دانم از همت عالی حکومت و ملت عراق سپاسگزاری کنم که با دقت و نظم سلامت و آرامش راهپیمایان را فراهم کردند.