Print Logo
نماینده رهبر انقلاب در  جمعیت هلال احمر شنبه 29 آبان 1395 ساعت 17:37

حرکت و قیام امام حسین (ع) الهام بخش و همواره چراغ راه انسان های آزاده است.


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در آستانه اربعین حسینی در جمع مدیران و کارکنان ستادی هلال احمر با بیان اینکه تکامل عاشورا در اربعین متجلی است ، اربعین حسینی را یادآور فلسفه­ قیام امام حسین(ع) و زنده نگه داشتن آن دانست.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزّی با اشاره به زیار ت ارزشمند اربعین و تأکید بر بهره بردن از این زیارت عظیم گفت: بر اساس روایت امام حسن عسگری (ع)، نشانه های مومن پنج چیز است که یکی از آنها زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین است.

وی با اشاره به حرکت پرافتخار راهپیمایی اربعین حسینی ، این حرکت عظیم انسانی را نشانه ای بزرگ برای اثبات پویا بودن یاد و راه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در جهان امروز دانست و افزود: بنی امیه تمام همت خود را به کار بردند تا نام، یاد و راه امام حسین (ع) را برای همیشه در تاریخ خاموش سازند ولی امروز هم می بینیم که مرقد مطهر امام حسین (ع)  همچنان نقطه درخشانی است که دل های عاشق و خداجو را از همه جای جهان به سمت خود می کشاند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به فرازی از زیارت اربعین، فلسفه قیام امام حسین (ع) را رهایی انسان ها از جهل و نادانی بیان کرد و افزود: از ابتدای خلقت بزرگترین دشمن بشریت ، جهل و خودکامگی بوده و هست.

حجت الاسلام والمسلمین معزی افزود: پس از حادثه عاشورا ، یزیدیان زمانه گمان می بردند که امام حسین (ع) و خاندان او برای همیشه از شکست خورده اند، اما این خیال باطل بود چه آن که حرکت و قیام امام حسین (ع) حرکتی است جهانی و الهام بخش که همواره چراغ راه انسان های آزاده در تمام اعصار است.