Print Logo
نماینده ولی فقیه در هلال احمر در جمع مدیران و کارکنان ستادی دوشنبه 24 آبان 1395 ساعت 17:37

سراسر حادثه عظیم عاشورا، اطاعت خداوند است



نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر روز دوشنبه 24 آبان ماه در جمع مدیران و کارکنان ستادی هلال احمر  راه رستگاری بشر در طول تاریخ را ایمان و باور قلبی به خدا دانست و گفت: ایمان به خداوند تنها باور قلبی و درونی به ذات پروردگار نیست، بلکه پس از باور قلبی به خداوند باید زبان به اقرار گشود و این مهم ابتدای ایمان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین معزی، انسانی را مومن واقعی دانست که در کنار ایمان قلبی به خداوند متعال و اقرار به زبان، در عمل هم این ایمان را به منصه­ ظهور برساند.

وی تصریح کرد: بنابر آیات قرآن کریم مومنان واقعی کسانی هستند که به خداوند، فرشتگان و پیامبر اسلام ایمان دارند و از خداوند متعال و رسول  اطاعت می کنند.

نماینده رهبر انقلاب در جمعیت هلال احمر در ادامه سخنان خود ضمن تشریح معنای حقیقی اطاعت افزود: اطاعت یعنی آن که عمل انسان با دستور خداوند متعال تطبیق داشته باشد، حال چه این دستورات از طرف خداوند باشد و چه دستورات رسول (ص) و ائمه اطهار (علیهم السلام) باشد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی عمل به دستورات و احکام الهی و اطاعت از آنها را ضمانت کننده سعادت انسان دانست و افزود: انسان با اطاعت قلبی و عملی از دستورات خداوند زمینه­ رشد و تعالی خود را فراهم می کند و در واقع همین اطاعت واقعی است که انسان را تا جایگاه اشرف مخلوقات ارتقاء می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی که در آستانه اربعین حسینی به ایراد سخن می پرداخت، نمونه­ی بارز و عالی اطاعت خداوند را حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و اصحاب وی دانست و افزود : سراسر حادثه عظیم عاشورا اطاعت خداوند است که نمونه عالی و مشعشع آن در وجود امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) متجلی است.