Print Logo
با حضور نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر چهارشنبه 19 آبان 1395 ساعت 12:48

جلسه شورای اداری جمعیت هلال احمر گلستان برگزار شد


حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه برنامه های خود در سفر به استان گلستان، در جلسه شورای اداری جمعیت هلال احمر حضور یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، در این نشست که روز سه شنبه 17 آبان ماه برگزار شد، گزارشی از فعالیت های روسای شعب و معاونین جمعیت هلال احمر استان ارائه گردید.

در ادامه، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر طی سخنانی به مسئول بودن انسان در برابر همه مخلوقات الهی اشاره کرد و گفت: آنچه امروز در هلال احمر به عنوان امداد و نجات، دستگیری از نیازمند، آموزش جوانان و کمک به درد دردمندان در اقصی نقاط این کره خاکی اتفاق می افتد، تاکید بر روحیه مسئولیت پذیری بالای پرسنل و اعضاء این نهاد مردمی است.

40060011/9/2016 12:48:53 PMhttp://hview.netiran.ir/Media//Image/2016/11/201611100077912255_Thum.jpg

وی با تاکید بر ضرورت اشاعه فرهنگ نیکی و خدمت به دیگران تصریح کرد: ثمره و برکات نیکی کردن بر اساس روایات به انسان باز می گردد.

استفاده از فناوری و دانش ارتباطات روز مسئله مهم دیگری بود که نماینده رهبر فرزانه انقلاب در هلال احمر به آن پرداخت و تصریح کرد: در دنیای امروز با فراگیر شدن ابزارهای ارتباط جمعی در جامعه، باید به گونه ای عمل کرد که دانش های امدادی مورد نیاز را از طریق همین مسیرها در اختیار عموم قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه با تاکید بر ترویج فرهنگ وقف در هلال احمر، به غیرانتفاعی و خیریه بودن این نهاد اشاره و خاطر نشان کرد: برای مجموعه ای که حضور مردم نقش اصلی شکل گیری آن را ایفا می کند، باید تلاش نمود تا از اعتماد مردم و حضور و مشارکت انان بهره بردرای کرد.

پرهیز از نگاه تجاری به هلال احمر و سازمان های مرتبط آن، محور بعدی سخنان نماینده ولی فقیه در هلال احمر بود.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت های مادی در جهت کمک به نیازمندان واقعی جامعه و مصیبت دیدگان در حوادث طبیعی و غیر طبیعی، خاطر نشان کرد: البته باید در نظر داشت این فعالیت ها در هلال احمر، رنگ سود آوری و استفاده ابزاری به خود نگیرند و باید در جهت استفاده از اعتماد مردم و ظرفیت سازی در جهت کمک حداکثری به نیازمندان اقدام کرد.

وی در ادامه به تبیین اهم فعالیت های حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر پرداخت و تصریح کرد: نظام نامه ابلاغی از دفتر مقام معظم رهبری به این مجموعه، شیوه مدیریت و فعالیت های هدایتی و نظارتی بر امور شرعی و وقفیات در هلال احمر که دو وظیفه اصلی نمایندگی است را مشخص می کند.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با اذعان به لزوم ارتباط مستقیم با مردم و رسانه ها و همچنین اطلاع رسانی فعالیت های فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر افزود: در این زمینه پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه با محتوایی متنوع افتتاح و در دسترس عموم قرار گرفته است و لازمن است به منظور تقویت و ارتقاء هر چه بیشتر مجموعه فعالیت ها و اقدامات نمایندگی ها در اختیار قرار گیرد.