Print Logo
نماینده ولی فقیه در استان گلستان در دیدار با نماینده ولی فقیه در هلال احمر سه‌شنبه 18 آبان 1395 ساعت 14:42

فعالیت در هلال احمر مصداق واقعی معارف دینی در کمک به مصیبت دیدگان است


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در اولین برنامه سفر خود به استان گلستان با آیت الله نور مفیدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، آیت الله سید کاظم نور مفیدی در این دیدار با اشاره به نقش سازنده و کلیدی هلال احمر در بحران ها و حوادث و مخاطرات طبیعی و غیر طبیعی، فعالیت در جمعیت هلال احمر را مصداق واقعی معارف دینی در موضوع کمک به مصیبت دیدگان دانست.

نماینده ولی فقیه در استان ، کمک به نیازمندان و دستگیری از آنان را ویژگی اصلی هلال احمر برشمرد و تصریح کرد: در پیشامد های ناگوار، هلال احمر همیشه به عنوان اولین گروه خدمت رسان نقش موثری در جهت تسکین آلام دردمندان ایفا می کند.

وی استقلال هلال احمر را یادآور شد و افزود: مردم جامعه با این نگاه به هلال احمر، این مجموعه را کارآمد و قابل اعتماد به خصوص در بحران ها می دانند.

40060011/8/2016 2:43:46 PMhttp://hview.netiran.ir/Media//Image/2016/11/201611109680889969_Thum.jpg

آیت الله نور مفیدی در ادامه به وجود کانون های طلاب و هلال احمر در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: آموزش و فراگیری آموزش های امداد و کمک های اولیه برای طلاب ضروریست و می تواند در شرایط سخت و وجود مصیبت نتایج مناسبی را به دنبال داشته باشد.

امام جمعه گرگان با اشاره به وظیفه روحانیت به منظور ترویج معارف اسلامی در کنار تقویت روحیه معنوی و عاطفی جامعه، حضور طلاب و علماء حوزه های علمیه به عنوان عضو هلال احمر در صحنه حادثه بسیار موثر دانست.
در ابتدای این دیدار نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به تبیین فعالیت های حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت پرداخت و افزود: تکیه و تاکید این نهاد مردمی، تسکین آلام بشری و کمک به حفاظت از کرامت انسان هاست.

حجت الاسلام و المسلمین معزی وجود کانون های جوانان هلال احمر در سطوح مختلف جامعه را فرصتی مناسب برای ترویج معارف اسلامی و تقویت روحیه معنوی جوانان بر شمرد و خاطر نشان کرد: حضور طلاب حوزه های علمیه در این میان می تواند بر قوام و کمک به این مهم بیفزاید.

نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر به نقش هدایت و نظارت بر امور شرعی، وقف و ترویج معارف اسلامی و برنامه های فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر اشاره کرد و تصریح کرد: به همین منظور علاوه بر حضور مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در مرکز استان، در تمامی شعب جمعیت هلال احمر در سراسر کشور نیز رابطین فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه به پاسخگویی مسائل شرعی و همچنین پیشبرد اهداف فرهنگی این مجموعه می پردازند.

حجت الاسلام و المسلمین معزی عصر روز دوشنبه 17 آبان ماه در ادامه سفرهای استانی خود به گلستان سفر کرد که معاونین و مدیر کل حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر وی را همراهی می کنند.