Print Logo
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر: دوشنبه 10 آبان 1395 ساعت 16:47

رکن اساسی ایمان، معرفت و شناخت است


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، در جمع مدیران و کارکنان ستادی این مجموعه با تاکید بر تکیه و توکل به خداوند در همه امور، توجه به این عنصر معنوی را امری ضروری دانست و خاطر نشان کرد: آن چیزی که به تلاش ما معنویت می دهد و اراده و عزم ما را راسخ میکند، توکل و توجه به خدای متعال و اخلاص است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه با اشاره به عطوفت و مهربانی بی حد و مرز الهی تصریح کرد: آنچه انسان را به خداوند نزدیک می کند باور قلبی و اطمینان خاطر از رافت ذات پروردگار است.
وی با ذکر این مسئله که خداوند، منبع عظیم خوبی ها و نیکی هاست افزود: معرفت به خداوند راه نزدیک شدن به سعادت دنیا و آخرت و همچنین دوری از کبر و غرور است.
نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر در بخش بعدی سخنان خود راه نجات و رهایی از گرفتاری های دنیایی را ارتباط دائم و قلبی با خداوند دانست و بر ضرورت باور و اعتقاد عمیق به قدرت لایزال الهی تاکید کرد.
حجت الاسلام و المسلمین معزی با ذکر این نکته که رکن اساسی ایمان، معرفت و شناخت است خاطر نشان کرد: اینکه دیده می شود خانواده هایی گرفتار برای نجات جان عزیزانشان از قعر حوادث و مصیبت های مختلف، چشم امید به کمک نجاتگران هلال احمر دارند، باور قلبی به توانایی این افراد و سپس امید بستن به کمک آنان است.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت توکل به خداوند در تمامی امور گفت : اگرچه کمک به همنوع و از سوی مخلوق، در کلام خداوند و سیره ائمه هدی علیهم السلام سفارش شده و مطلوب است، اما این مسئله باید برهان روشنی بر توکل همه جانبه به خالق در تمام مشکلات و مصیبت ها باشد.
نماینده ولی فقیه در هلال احمر در پایان سخنان خود، اعتقاد و باور قلبی به عظمت و بزرگی پروردگار را لازمه تکیه بر خداوند دانست و گفت: حسین بن علی(ع) در صحنه عاشورا، با چنین باور و اعتقادی نسبت به پروردگار عالم آن واقعه عظیم را رقم زد که امروز با گذشت بیش از هزار و 400 سال، هنوز پرچم حقانیت اسلام را برافراشته دارد.