Print Logo
رئیس جمعیت هلال‌احمر خبر داد شنبه 8 آبان 1395 ساعت 20:13

خدمات‌رسانی 2 هزار تن از کادر درمانی و امدادی هلال‌احمر به زائران در اربعین حسینی


رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: 2هزار نفر از کارکنان جمعیت هلال‌احمر در مجموع به زائران امام حسین(ع) در اربعین خدمات‌رسانی خواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر دکتر سید امیرمحسن ضیایی در حاشیه مراسم افتتاخ فاز نخست و دوم پایگاه پشتیبانی امداد و نجات شمال‌غرب کشور، در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه فقط یک پایگاه با این ابعاد در شمال‌غرب کشور وجود دارد، اظهار کرد: این پایگاه علاوه بر پشتیبانی حوادث در محدوده استان زنجان، برای استان‌های همجوار و بخشی از استان تهران پشتیبان خواهد بود.

وی همچنین درباره راهپیمایی زائران در اربعین حسینی، افزود: جمعیت هلال‌احمر در جریان روز اربعین سه ماموریت بر عهده دارد که امداد و نجات و پشتیبانی زائران در داخل کشور و قبل از خروج از مرز، تامین بهداشت و درمان زائران در خاک عراق و اجرای عملیات درمانی هنگام وقوع بحران احتمالی را شامل می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: همه دستگاه‌هایی که در خاک عراق، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهند؛ با مدیریت جمعیت هلال‌احمر خدمت‌رسانی می‌کنند و این خدمات نیز انواع مختلفی دارد که از جمله آن می‌توان به راه‌اندازی بیمارستان و درمانگاه، همچنین خدمات دارویی و درمانی به زائران در طول مسیر راهپیمایی را نام برد.

وی همچنین درباره نحوه کمک هلال‌احمر ایران به مردم مظلوم یمن، گفت: حضور هلال احمر در سایر کشورها باید بر اساس مقررات فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر و درخواست جمعیت ملی میزبان باشد و لذا نمی‌توان بدون هماهنگی و مستقیم وارد عمل شد؛ بر این اساس کمک‌های ما از جمله کشتی نجات نیز به صورت غیرمستقیم به دست هلال‌احمر یمن رسیده است.

دکتر ضیائی خاطرنشان کرد: در طول چند هفته گذشته اجازه داده شد تا یکی از پروازهای امدادی ایران، مجروحان یمن را جمع‌آوری کند و آن‌ها را تحت پوشش خدمات امدادی خود قرار دهد. ما نیز آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم تا این پرواز با نیرو و امکانات امدادی به سمت یمن هدایت شود.

وی همچنین میزان آمادگی نیروهای امدادی برای مقابله با بحران‌های احتمالی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مانورهای ساعت صفر به طور مستمر و در فازهای مختلف انجام می‌شود. البته از نظر امکانات امدادی، بین اتفاقات احتمالی و امکانات موجود فاصله زیادی وجود دارد و هلال‌احمر به تنهایی از عهده همه حوادث برنمی‌آید

رئیس جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: در صدد هستیم که در قالب هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، اعتبارات لازم را دریافت کنیم و میزان آمادگی را افزایش دهیم، در این زمینه در طول سه هفته آینده نیز، همه پایگاه‌ها و شعب جمعیت به تجهیزات نجات روزآمد مجهز خواهد شد.

وی درباره سهم تخصیص بالگرد به استان‌ها، یادآور شد: هلال‌احمر شخصیتی حقوقی و واحد دارد و تقسیم‌بندی ما نیز به صورت استانی نیست؛ از این رو، مجموع امکانات هلال‌احمر خدمت به همه مردم است. البته مقرر شده که هر استان حداقل یک فروند بالگرد داشته باشد و در حال حاضر نیز 23 فروند در سطح کشور وجود دارد و در 6 ماه دوم سال سه بالگرد دیگر به این تعداد اضافه خواهد شد و با 26 بالگرد می‌توان بخش زیادی از کشور را پوشش داد.