Print Logo
در دیدار دکتر ضیائی با مسئول بهداشت و درمان عتبه امام حسین(ع) پنج‌شنبه 6 آبان 1395 ساعت 01:15

هلال‌احمر ایران هر آنچه در توان دارد برای خدمت به زائران عتبات به کار می‌بندد



رئیس جمعیت هلال‌احمر در دیدار با مسئول بهداشت و درمان عتبه امام حسین(ع) بر این مهم تاکید کرد که هلال‌احمر ایران هر آنچه در توان دارد برای خدمت به زائران و عتبه امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) به کار خواهد بست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، دکتر سید امیرمحسن ضیائی در دیدار با عباس شوکه؛ مسئول بهداشت و درمان عتبه امام حسین(ع) با اظهار امیدواری نسبت به توسعه و افزایش امکانات به‌منظور کمک به عراق و خدمت به زائران، اظهار کرد: اگر از بسیاری از ایرانیان بپرسید بهترین جای دنیا کجاست، پاسخ آنها کربلا خواهد بود و این مهم را در طول تاریخ نشان داده‌ و ثابت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کربلا سرزمین امامان معصوم و محل غیبت و ظهور امام زمان (عج) و شهیدان مدفون در این خاک مقدس است عنوان کرد همه ایرانیان حاضرند نه فقط به این امامان خدمت کرده؛ بلکه حتی از زندگی خود نیز برای آنها مایه بگذارند.  

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید به اینکه مرزهای جغرافیایی برای ما هیچ معنایی ندارد، تصریح کرد: همه ما در ایران یا عراق، یک سرزمین داریم و طبیعتا هر اندازه توان و امکانات هلال احمر اجازه دهد در این مسیر خدمت، دریغ نخواهیم کرد.
وی با اذعان بر اینکه امروز شاهد بسیاری از روایات و نشانه‌های ظهور در عراق و خاورمیانه هستیم، عنوان کرد:  در احادیث آمده است که در زمان نزدیک به ظهور، از دجله و فرات خون جاری می‌شود و ما امروز شاهد ریختن خون  مردمان بی گناه بسیاری در این خاک هستیم

دکتر ضیائی با آرزوی تبدیل شب تاریک شیعه به صبح فجر، تاکید کرد: امیدواریم به زودی شاهد ظهور امام زمان(عج) باشیم و ما نیز در زمره یاران ایشان بوده و لیاقت خدمت در رکابشان را داشته باشیم؛ به طور قطع هر آنکس که از راه رسول اکرم (ص) و امامان معصوم (علیهما السلام) دفاع کند؛ در رکاب امام زمان(عج) خواهد بود.

وی گفت: البته منتظر بدون عمل هم نباید بود؛ بلکه باید نشان دهیم که منتظر واقعی فرج هستیم.


هلال‌احمر ایران در زمینه درمان زائران و ساخت درمانگاه‌ها در عتبات از بسیج امکانات خود دریغ نکرده است
حاج عباس شوکه؛ مسئول بهداشت و درمان عتبه امام حسین(ع) نیز در این دیدار با اشاره به اینکه روابط هلال احمر ایران با عتبه امام حسین (ع)، بسیار خوب است، عنوان کرد: هلال‌احمر ایران در زمینه درمان زائران و ساخت درمانگاه‌ها در عتبات از بسیج امکانات خود دریغ نکرده و همچنین در زمینه درمان بیماران عراقی معرفی شده از سوی عتبه در عراق و ایران همکاری خوبی دارد.

وی با تشکر از کمک‌های مستمر هلال‌احمر ایران، افزود: هلال‌احمر ایران در این سالها نه فقط به عتبه امام حسین (ع)، بلکه در مجموع به مردم عراق، خدمات و مساعدت‌های بسیاری داشته و اگر نبود این همکاری‌ها، شرایط ما در اداره امور زائران بسیار دشوار بود و در این زمینه همه ما باید به عنوان ید واحد؛ برای مذهب، دین و تشیع فعالیت کنیم.