Print Logo
در سفر معاون فرهنگی و آموزش حوزه نمایندگی ولی فقیه به استان بوشهر تاکید شد سه‌شنبه 4 آبان 1395 ساعت 22:02

ضرورت توجه به فعالیت های فرهنگی برای ایجاد آمادگی در رویارویی با حوادث



معاون فرهنگی و آموزش حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر روز سه شنبه چهارم آبان ماه ا سفر به استان بوشهر در جلسه شورای فرهنگی جمعیت هلال احمر استان ‏ شرکت کرد و در خصوص فعالیت ها و اقدامات فرهنگی به بحث و تبادل نظر پرداخت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین زاهدی با بیان اینکه مردم، فعالیت در جمعیت هلال احمر را منوط به فعالیت های امدادی می دانند گفت: امروزه با تشکیل شوراهای فرهنگی‏، تدوین آیین نامه های اجرایی و برنامه ریزی انجام شده به منظور پویایی دیگر حوزه های هلال احمر، همچون جوانان و داوطلبان‏، شاهد اثرگزاری بیشتر جمعیت هلال احمر در فعالیت های فرهنگی واجتماعی جامعه هستیم.

40060010/25/2016 10:00:29 PMhttp://hview.netiran.ir/Media//Image/2016/10/201610108816343124_Thum.jpg

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی جمعیت هلال احمر در زمان حادثه امدادرسانی است گفت: باید بکوشیم تا با برنامه ریزی و حرکت مستمر و ماندگار در فعالیت های فرهنگی، امدادگران را آماده رویارویی با حوادث و افزایش نقش آفرینی بیشتر آن در جامعه نماییم.

معاون فرهنگی و آموزش حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر با تاکید بر نقش اساسی فعالیت های خداپسندانه و انسان دوستانه اعضای هلال احمر در اشاعه فرهنگ نوع دوستی و حفاظت از کرامت انسانی هم افزود: مسئولین جمعیت در ستاد و مراکز استان ها نیز باید به منظور پشتیبانی و حمایت از این فعالیت ها شرایط لازم را مهیا نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین زاهدی، مرکز علمی - کاربردی هلال احمر را بستری مناسب برای فرهنگ سازی و انجام فعالیت های فرهنگی بیان کرد و گفت: در مراکز علمی کاربردی توجه به دو نکته یعنی توجه به محتوای معارف آموزشی و ارزیابی اساتید بسیار مهم و ضروری است به گونه ای که با تهیه معارف آموزشی و اجرای آزمایشی در مرکز ، درصدد توسعه و گسترش محتوای آموزشی مناسب با فعالیت های جمعیت می باشیم.

وی سپس در نشست هم اندیشی ائمه جماعات و توانمندسازی کانون طلاب حضور یافت و به بحث و بررسی در زمینه برطرف نمودن مشکلات و نیازمندی ها و همچنین توسعه فعالیت های این حوزه پرداخت.