Print Logo
نماینده رهبر فرزانه انقلاب در هلال احمر دوشنبه 3 آبان 1395 ساعت 19:52

محبت ، لازمه تثبیت و بقای معارف دینی است



نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، در جمع مدیران و کارکنان ستادی هلال احمر عشق و محبت به خداوند و اهل بیت علیهم السلام را یک اصل در خطوط اصلی دین دانست و افزود: مومن پس از معرفت و شناخت پروردگار، باطناً و قلباً محبت الهی را در خود می پروراند. چرا که آن، لازمه و مکمل شناخت واقعیت است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزّی  با تبیین نقش محبت در تحکیم و ماندگاری معارف اسلامی، خاطرنشان کرد : گرایش به حق و نزدیک شدن به سیره اهل بیت علیهم السلام جز با عشق و محبت واقعی و پیوند عمیق قلبی و عاطفی امکان پذیر نیست.

وی در ادامه به برگزاری مجالس عزای حسینی از سوی اقشار مختلف مردم در محرم اشاره کرد و افزود: اگر چه چنین جلساتی سبب آشنا شدن و شناخت انسان با جانفشانی های 72 شهید کربلا و متذکر شدن درس های این مکتب بزرگ تاریخ می شود، اما این شناخت بدون پیوند عاطفی و محبت کامل نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین معزّی در همین زمینه با اشاره به دو محور اصلی زیارت عاشورا تصریح کرد:
آنچه در فرازهای این زیارت خوانده می شود هم پیرامون دو محور تولی و تبری است که این خود به اهمیت دوستی با اهل بیت تأکید می کند.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر تصریح کرد: در سیره ائمه اطهار علیهم السلام حکومت بر دلها و بر پایه دوستی و محبت به وضوح دیده می شود که این خود بزرگترین مرجع برای الگوپذیری ماست.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با تأکید بر اینکه بدون عنصر محبت نمی توان در تثبیت دین و معارف دینی موثر بود افزود: اوج محبت به اهل بیت ، در صحنه ی کربلا و حفظ لحظات ناب عشق به خدا و فداکاری های مردان الهی در آن روز است که برای جریان بزرگ تشیع و بشریت به یادگار گذاشته شده است.