Print Logo
در جلسه شورای معاونین هلال‌احمر انجام شد شنبه 1 آبان 1395 ساعت 22:23

 تکریم و معارفه روسای سابق و سرپرستان جدید سازمان امداد و نجات و تدارکات پزشکی جمعیت


مراسم تکریم روسای سابق و معارفه سرپرستان جدید سازمان امداد و نجات و تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر صبح روز شنبه اول آبان ماه در جلسه شورای معاونین جمعیت هلال‌احمر برگزار شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، صبح امروز و در جلسه شورای معاونین جمعیت هلال‌احمر، از زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه دکتر ناصر چرخساز؛ رئیس سازمان امداد و نجات و دکتر جواد فلاح؛ مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر تقدیر شد و مرتضی سلیمی به عنوان سرپرست جدید سازمان امداد و نجات و دکتر مهدی عبدوس به عنوان مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر معرفی شدند.

دکتر سید امیرمحسن ضیائی؛ رئیس جمعیت هلال‌احمر در این جلسه با تقدیر و تشکر از زحمات دکتر چرخساز در مدت زمان مسئولیت خود به عنوان رئیس سازمان امداد و نجات، گفت: به آقای سلیمی نیز خیرمقدم میگوییم و قطعا وی در این جایگاه می‌توانند موثر و پرتوان، مجموعه امداد و نجات را با سرعت و کیفیت بیشتری  مدیریت نمایند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون، همگان؛ امداد و نجات را پیشانی فعالیت‌های اصلی هلال‌احمر می‌دانند، عنوان کرد: به هر حال، مردم؛ هلال‌احمر را با فعالیت‌های امدادی و تلاش برای حفظ جان انسانها، کمک به انسان‌ها در شرایط خاص و ... می‌شناسند و لذا باید هرچه بیشتر کمیت و کیفیت این خدمات را افزایش دهیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه زمانی می‌توان گفت در حوزه امداد و نجات در سطح موفق و اثرگذار عمل کرده‌ایم که تعداد ماموریت‌های امداد و نجات در کشور کاهش پیدا کند، اظهار کرد: کاهش ماموریت‌ها به این معناست که ما در فاز پیشگیری، کاهش ریسک و خطرپذیری موفق عمل کرده‌ایم که تحقق این مهم نیازمند پژوهش، سیاستگذاری، سرمایه گذاری و اجرای هدفمند است؛ البته در این زمینه برنامه ١٠ ساله جمعیت نیز با سمت و سوی کاهش ریسک و خطرپذیری و رسیدن به جامعه ی آماده تدوین شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه اقدامات بسیار خوبی در مدت زمان فعالیت دکتر فلاح در سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر انجام شده است، اظهار کرد: به علاوه بسیار خرسندیم که دکتر فلاح دوباره فعالیت خود را در بیمارستان ایرانیان لبنان از سر می‌گیرد؛ چراکه در مدت زمان مسئولیت وی در لبنان خدمات ارزنده‌ای ارائه شد و این بیمارستان بسیار سرآمد و به  بیمارستان سفید معروف بود.

دکتر ضیائی با آرزوی موفقیت برای دکتر عبدوس در سازمان تدارکات پزشکی با اشاره به اینکه یکی از آفت‌های بزرگ برای سازمان های اقتصادی، تغییر و تحولات بدون آینده نگری است، اظهار کرد: مزیت انتخاب دکتر عبدوس این است که ایشان هلال احمری است و هم اکنون از اعضای هیات مدیره سازمان بوده و پیش از این نیز سالها در این مجموعه خدمت رسان فعالیت داشته و لذا اشراف کامل به موضوعات دارند و در اصل این تغییر به نوعی دست به دست شدن مسئولیت بوده است.