Print Logo
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر سه‌شنبه 27 مهر 1395 ساعت 14:41

یاد آوری مصائب کربلا، بستر بزرگ ارائه و معرفی درس های الهی  است


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در جمع مدیران و کارکنان ستادی این مجموعه، ماه محرم را بهترین فرصت برای تبلیغ صحیح و ایجاد معرفت عمیق به امام معصوم (ع) در جامعه دانست و گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای این عزاداری ها در سوگ سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش، موهبت الهی توجه ما به حقیقت حضور امامان معصوم (علیهم السلام) است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزّی با اشاره به این که در طول تاریخ، حادثه عاشورا و کربلا، عواطف هر انسانی را تحت تاثیر قرار می دهد افزود: عاشورا و تعالیم ارزشمند کربلا ،بستر بزرگ ارائه و معرفی  درسهای الهی است.

نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر در ادامه بر اهمیت برگزاری مجالس عزاداری امام حسین (ع) تأکید و خاطرنشان کرد: در همه محافل سراسر معنویت، باید به دو عنصر ایجاد معرفت عمیق امام شناسی و مبارزه با برخی انحرافات بیان شده درخصوص این حادثه بزرگ توجه کرد.

وی تصریح کرد: البته این انحرافات با توجه به این که برخی در دنیا برای نابودی و تضعیف اسلام قدرتمند تلاش می کنند، موضوع تازه ای نیست لیکن وظیفه هر مسلمان و پیرو حسینی، مبارزه حقیقی و جلوگیری از وارد شدن انحرافات به دین است و در این مسیر، مشخصاً در ایام محرم، نقش واعظان و مداحان اهل بیت(ع)بسیار مؤثر و کارآمد است.

وی با اشاره به لزوم تبیین و زمینه سازی برای بهره برداری معنوی از عزاداری ها و درس آموزی از حادثه عاشورا افزود:  دوری جستن از نگاه جزئی به مکتب بزرگ عاشورا، آزادگی، جوانمردی، وفاداری، تولی و تبری و معرفت حقیقی به امام حسین (ع) از مهمترین درس های عاشورایی است و درس آموزی از هر یک از این موضوعات به خودی خود می تواند زمینه ساز سعادت دنیوی و اخروی برای انسان باشد که باید به عنوان دستاوردهای عزاداری برای اباعبدالله الحسین (ع) نهادینه شود.


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ایجاد فضایی واضح و روشن از واقعیت های حادثه عاشورا در بین مردم، تقویت حس عاطفه اقشار مختلف نسبت به امام حسین (ع) و ایجاد ایمان و معرفت دینی را سه ویژگی اصلی مجالس عزای حسینی دانست.