Print Logo
حجت الاسلام والمسلمین معزّی در شورای فرهنگی تاکید کرد سه‌شنبه 27 مهر 1395 ساعت 14:06

سیاستگذاری، هدایت و نظارت بر محتوای فرهنگی بر اساس نظامنامه ابلاغی از سوی دفتر مقام معظم رهبری


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، پیش از ظهر امروز در ششمین جلسه شورای فرهنگی جمعیت هلال احمر با تأکید بر نقش سازنده تعمیق و اشاعه فرهنگ عاشورایی در جامعه گفت: توجه به آنچه که در روز عاشورا اتفاق افتاد می تواند آیینه تمام نمای آزادگی و الگوی فرهنگ اصیل الهی - اسلامی برای همه تاریخ بشریت باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رساتی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزّی فلسفه قیام امام حسین (ع) در برابر ظلم و کفر زمان را ، نجات بشریت از جهالت دانست و گفت: وقتی شخصیتی الهی چون امام حسین (علسه السلام)  و 72 یار باوفایش همه وجودشان را در مسیر بقای دین خدا در تاریخ از دست می دهند، این موضوع اینگونه در طول هزار و چهارصد سال ماندگار می شود.

نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر در ادامه با تأکید بر این که جامعه اسلامی باید بر پایه فرهنگ عاشورایی مسیر واقعی و سعادت خود را طی کند، تصریح کرد: از هر زاویه که به حرکت عظیم امام حسین (ع) می نگریم، آموزه ها ، اندیشه ها و درس های زندگی سازی است که مکتب عاشورا می آموزد.

حجت الاسلام والمسلمین معزّی با تبیین ویژگی های انسانی حادثه عاشورا افزود: تقویت و تحکیم فرهنگ عاشورایی در هلال احمر که در جامعه ما بروز و ظهور فراوان دارد، در راستای معارف ناب اسلامی است و حضور جوانان و داوطلبان در همه سطوح و و رده سنی ضروری است.

وی با تأکید بر تقویت و کمک به پویایی و فعالیت بیشتر هیأت حضرت علی اکبر (ع) هلال احمر، به روحیه خداجو و پاک جوانان عضو جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود : هیأت مذهبی حضرت علی اکبر(ع) فرصت مناسبی است تا با هماهنگی، انسجام و نظارت بیشتر، نسبت به فعالیت بیش از پیش این اجتماع مذهبی و حضور گسترده جوانان عضو این نهاد مردمی در فعالیت های فرهنگی تلاش کنیم.

وی مؤسسه علمی کاربردی هلال احمر را یکی دیگر از ظرفیت های موجود در هلال احمر برشمرد و افزود: تقویت روحیه خودباوری، کمک به تربیت صحیح اسلامی و همچنین انتخاب مدرسانی اصلح به منظور ارائه واحدهای معارف در این مؤسسه از مهمترین اقداماتی است که باید با همکاری و تعامل شورای فرهنگی صورت پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزّی در بخش پایانی سخنان خود، با توجه به وجود زمینه های گسترده فرهنگی موجود در هلال احمرگفت: بر اساس نظامنامه ابلاغی به حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر از سوی دفتر مقام معظم رهبری؛ سیاستگذاری، هدایت و نظارت بر محتوای فرهنگی، مذهبی و عقیدتی متناسب با جمعیت و سازمانهای وابسته از جمله وظایف فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر است که باید از طریق شورای فرهنگی پیگیری و اجرایی شود.