Print Logo
حجت الاسلام والمسلمین معزّی   یکشنبه 18 مهر 1395 ساعت 18:25

صبر‎‎، عنصر بنیادین مکتب عاشوراست


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ظهر امروز یکشنبه 18 مهرماه در جمع مدیران و کارکنان ستادی جمعیت هلال احمر و در مراسم هفتمین روز از محرم ، مهمترین عنصر بنیادین مکتب عاشورا را صبر و ایستادگی دانست و گفت: تسلیم نشدن امام حسین (ع) و یاران باوفایش در برابر ظلم ، درس بزرگی است که در همیشه تاریخ برای بشریت باقی خواهد ماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزّی افزود: در کلام امیرالمومنین علی (ع)‏ صبر به منظور اطاعت از خداوند، صبر در برابر گناه و صبر در مصیبت اشاره شده که نشان دهنده اهمیت این موضوع در تعالیم و ارزش های اسلامی  است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تبیین حقایق واقعه عاشورا و نقش بی بدیل ایمان واقعی سید الشهداء (ع) در هدایت فکری ، روحی و روانی 72 یار باوفایش تصریح کرد: بیان این واقعه عظیم و این تفکر الهی ، دل ها را به منبع بزرگ ایمان الهی و اسلامی مرتبط می کند.

وی با تأکید بر این که نهضت عاشورا، مجموعه ای از باورها و اعتقادات ناب الهی است تأکید کرد: البته در تاریخ تحریف هایی در جهت تخریب و تضعیف این واقعه بزرگ مطرح شده است که باید با دقت و تفکر، صحیح را از  ناصحیح تمیز داد.

40060010/9/2016 6:25:10 PMhttp://hview.netiran.ir/Media//Image/2016/10/201610109690522228_Thum.jpg

 

نماینده ولی فقیه در هلال احمر به برخی اهداف این مجموعه، برگرفته از درس های واقعه بزرگ عاشورا هم اشاره کرد و گفت: همین موضوع حقوق بشردوستانه که در جمعیت هلال احمر به وضوح پیگیری می شود، در آن روز سخت پایمال شد چرا که در همین هفتمین روز محرم سپاهیان کفر مسیر آب را بر امام و یارانش بستند و عملاً انسانیت خود را زیر سوال بردند.

حجت الاسلام والمسلمین معزّی واقعه عاشورا را مکتبی برای همه تاریخ دانست و گفت: درس ها، ارزش ها و آموزه هایی که در باطن این حادثه تلخ نهفته است را باید در این ایام متذکر شد چرا که می تواند انسان را باورمند سازد.

وی با اشاره به این که روایات و نظریات بسیاری در تبیین واقعه عاشورا در طول تاریخ مطرح شده است، افزود: البته در این روایات یک جمع بندی را می توان ملاحظه کرد و آن هم تنها تبعیت از نهضت حسینی است.

ایستادگی، مقاومت، آزادگی، دین داری و وفاداری از جمله مواردی بود که نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر به عنوان بارزترین درس های عاشورا اشاره کرد و گفت: عاشقان حسینی، در این ایام با الگوپذیری از این مصادیق، سعادت دنیا و آخرت را برای خود رقم خواهند زد.