Print Logo
پنج‌شنبه 15 مهر 1395 ساعت 23:38

استفاده از تجربیات ایران در فعالیت های داوطلبانه و خیریه توسط شادترین کشور جهان


صلیب سرخ دانمارک با سازمان داوطلبان هلال احمر برای توسعه حمایت‌های روانی – اجتماعی همکاری خواهد کرد و از جمله مهمترین همکاری‌ها در این زمینه انتقال تجارب ایران در زمینه فعالیت‌های داوطلبانه و اقدامات خیریه خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر رئیس بخش حمایت‌های روانی – اجتماعی صلیب سرخ دانمارک در بازدید از سازمان داوطلبان هلال احمر عنوان کرد: کشور ما اصرار دارد در سال‌های اخیر فعالیت‌های داوطلبانه خود را بر روی افزایش کیفیت و کمیت خدمات به سالمندان و کاهش معضلات اجتماعی از جمله افسردگی، خانواده‌های از هم گسسته، پناهجویان و آوارگان خیابانی پایه‌گذاری کند، به همین خاطر تعامل و توسعه همکاری با ایران برای آموزش و انتقال تجربیات انجام کارهای عام المنفعه و شیوه‌های انگیزشی داوطلبان می‌تواند یک زمینه مشترک برای همکاری دو کشور باشد.

همچنین در این دیدار شهروز پرورش؛ معاون منابع انسانی و پشتیبانی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به تاکید برنامه‌های نوین این سازمان همسو با افزایش سطح همکاری با سمن‌ها و بنگاه‌های اقتصادی برای ارتقای حس مسئولیت پذیری اجتماعی و کارکرد آن در مرتفع کردن اصلی ترین نیازهای اقشار محروم و کم برخوردار، گفت: این سازمان طیف وسیعی از خدمات انساندوستانه را از طریق 4 هزار خانه داوطلب در کشور به اجرا می‌گذارد.

پرورش ادامه داد: مردم ایران به پشتوانه فرهنگی غنی و اعتقادات و باورهای قلبی، همواره پشتیبان این سازمان بوده و با توجه به اینکه نمی توانند نسبت به رنج همنوع خود بی‌تفاوت باشند، به خوبی شعار این سازمان یعنی حلقه اتصال میان توان توانمندان و نیاز نیازمندان را با اهدای کمک‌های مادی، مالی، مشارکت در برنامه‌ها و موقوفات محقق ساختند.

وی توضیح داد: شمار زیادی از پروژه‌های خیریه در زمینه‌های بهداشتی – درمانی، خدمات پیشگیرانه، حمایت‌های روانی و معیشتی و ... از سوی بیش از 700 هزار داوطلب در گروه‌های داوطلبی (مشارکت، هدایت، حمایت و مهارت) پس از رصد و نیازسنجی در کشور بویژه در مناطق محروم برای تامین نیازهای اقشار محروم به اجرا در می‌آید.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه مردم این سازمان را نهادی برآمده از مردم و برای مردم می‌پندارند، عنوان کرد: در سال‌های اخیر پژوهش‌های متعددی برای افزایش انگیزه و جذب داوطلبان از سوی مسئولان این سازمان صورت گرفته است و نتایج موید آن است که اعتقادات نزد مردم برای امور خیریه بسیار موثرتر از ابزارهای تشویقی مالی موجب گرایش و عضویت داوطلبانه در جمعیت هلال احمر عمل می‌کند.

پرورش افزود: زمینه‌های همکاری مشترک فراوانی در زمینه انتقال تجربیات و آموزش میان دو کشور وجود دارد که باید با حضور در برنامه‌ها و اجرای پروژه‌های مشترک به خصوص در زمینه توسعه خدمات اجتماعی فعال شود.

رئیس بخش حمایت‌های روانی – اجتماعی صلیب سرخ دانمارک اظهار کرد: خوشبختانه هلال احمر ایران و صلیب سرخ دانمارک با امضای تفاهم نامه همکاری‌های مشترک از پیش با هم آشنا بوده و همکاری‌های وسیعی داشتند و امید است این بازدید بتواند زمینه تعمیق همکاری‌های مشترک میان دو کشور در زمینه‌های مختلف فعالیت‌های داوطلبانه باشد.

همچنین در این دیدار «نانو ویدرمان» با اشاره به تفاوت سیمای جمعیتی ایران و دانمارک توضیح داد: دانمارک از لحاظ جمعیتی ،کشوری سالخورده است و ادامه داد: تنها 32 هزار داوطلب با صلیب سرخ کشور همکاری دارند که هدف ما افزایش تعداد داوطلبان جدید برای مقابله با معضلات اجتماعی روبه رشد جامعه از جمله افزایش جمعیت سالمند و تنها، خانواده‌های از هم گسسته و پاسخگویی مناسب به درخواست های کشورهای همسایه برای خدمات دهی موثر و بیشتر به پناهجویان و آوارگان است.

وی با تحسین برانگیز بودن تنوع و گستردگی خدمات داوطلبان ایرانی بخصوص اعزام کاروان های سلامت به مناطق کمتر توسعه یافته است، گفت: به روشنی می‌توان دریافت که آنها نقش اساسی در فعالیت های جمعیت هلال احمر کشور ایفا می‌کنند.

در ادامه این بازدید «برجیت بیشروف ابسن» - رئیس بخش بین الملل صلیب سرخ دانمارک نیز با اشاره به فرصت به‌وجود آمده پس از انعقاد تفاهم نامه برای توسعه همکاری‌های مشترک، خاطرنشان کرد: زمینه‌های بسیار خوبی برای همکاری‌های مشترک و عمیق بوجود آمده است و منتظریم تا مردم آسیب دیده و آسیب پذیر جامعه، ماحصل این توافقات را به صورت محسوس در زندگی خود احساس کنند.