Print Logo
حجت الاسلام و المسلمین معزی در جمع کارکنان جمعیت هلال احمر سه‌شنبه 13 مهر 1395 ساعت 19:09

محرم، فرصتی برای تفکر و تدبر در درس های بزرگ عاشوراست


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ظهر روز سه شنبه 13 مهرماه در اولین روز از ماه محرم در جمع مدیران و کارکنان ستادی، دهه اول محرم را فرصتی برای تفکر و تدبر در درس های بزرگ حادثه عاشورا دانست و گفت: تلاش برای حفظ دین، استقامت و مقاومت در راه خدا، فداکاری و وفای به عهد از بارزترین آنهاست که باید مد نظر عاشقان و عزاداران حسینی قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی، عاشورا را مکتبی انسان ساز و عبرت آموز دانست و خاطر نشان کرد: پایداری و بقای کنونی اسلام در جهان، نشات گرفته از همین مکتب حسینی است که نباید ابعاد مختلف آن مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد.

وی سپس به ایجاد فضاهای عزاداری در سازمان ها و معابر عمومی اشاره کرد و گفت: با فرا رسیدن محرم، عشق همیشگی مومنان و شیعیان ابا عبدالله الحسین(علیهم السلام) دوباره زنده می شود و هرکس به طریقی سعی در نشان دادن ارادت خود به آن حضرت دارد، لیکن در این بین نباید در کنار این عزاداری ها، از اندوه و غم درونی و قلبی غافل بود.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر در پایان با اشاره به فرصت های طلایی به وجود آمده برای بازگشت انسان از گناه و توبه واقعی، دهه اول محرم را زمینه ساز نزدیکی بیشتر انسان به خدا و اهل بیت پیامبر دانست و تصریح کرد: اتصال قلبی و باطنی به معصومین علیهم السلام و بهره مندی از فضائل شخصیتی آنان سعادت دنیا و آخرت را به همراه خواهد داشت