Print Logo
نماینده رهبر انقلاب در جمعیت هلال احمر یکشنبه 11 مهر 1395 ساعت 20:15

وظیفه حوزه های علمیه، مبارزه با شبهه پراکنی های دشمنان اسلام است


در ادامه سفر نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به استان اردبیل به منظور شرکت در همایش مدیران ستادی و عامل استان ها، پس از دیدار شب گذشته با مدیران، مدرسان و طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) استان، روز یکشنبه 10 مهرماه در اجتماع طلاب و مدرسان حوزه های علمیه میرزا علی اکبر و صالحیه اردبیل حاضر شد و به ایراد سخنانی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در این دیدار با ابراز خرسندی از این دیدار با طلاب گفت: بی شک حوزه های علمیه در سراسر کشور به عنوان رکن اساسی تبلیغ و ترویج فرهنگ ناب اسلامی در جامعه نقش موثری در اشاعه و بیان درس های بزرگ انسانی حادثه عاشورا دارند.

وی با تاکید بر این که در ایام محرم باید علاوه بر ذکر مصیبت هایی که بر خاندان پیامبر بزرگ اسلام روا داشته شد، به بیان حقایق شخصیت بزرگ انسانی و الهی امام حسین و 72 یار با وفایش پرداخته شود گفت: آزادگی و مجاهدت های فداکارانه، دو درس بزرگی است که می توان از عاشورا و حماسه حسینی گرفت.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر توجه به حفظ و ترویج دین را یکی از ضروری ترین موضوعات قابل پیگیری و صرف وقت از سوی طلاب در دوران کنونی دانست و گفت: وقتی دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تحمیل 8 سال جنگ به کشور نتوانستند پایه های این حکومت الهی را سست کنند، امروز درصدد ضربه زدن از طریق تهاجم فرهنگی و استفاده از فضای مجازی و ... که با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) باید با هوشیاری در برابر این موضوعات مقابله نمود.

وی در همین زمینه و خطاب به طلاب خاطر نشان کرد: وظیفه امروز شما در کشور علاوه بر کسب علم و معرفت الهی در این حوزه ها، ترویج دین در جامعه و مبارزه با شبهه پراکنی های دشمنان اسلام است که به واقع مهمترین وظیفه شماست.

نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر افزود: علاوه بر تهاجم فرهنگی، دشمنان اسلام و انقلاب از همان ابتدا جنگ های نابرابر اقتصادی را نیز بر ملت ایران تحمیل کردند و امروز هم در موضوع برجام دیده می شود که هرگز نمی توان به وفای به عهد آنان امیدوار بود.

حجت الاسلام و المسلمین معزی سپس به کلام حضرت علی (ع) در موضوع استواری در دین اشاره کرد و افزود: امام علی (ع) می فرمایند برای حفظ و بقای دین در جامعه چهار پایه و رکن لازم است که عبارت از عالمان عمل کننده به علم، فراگیری عمل از سوی کسانی که نمی دانند، بخل نورزیدن در انفاق از سوی ثروتمندان و نیازمندانی که دینشان را به دنیا نفروشند است.

وی ادامه داد: با توجه به فرموده های مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه های علمیه، عنصری اساسی و جدا نشدنی از انقلاب اسلامی هستند که باید کارخانه سازندگی انسان، فکر، کتاب، مطلب، مبلّغ، مدرّس، محقق، سیاستمدار و رهبر باشد.

وی در پایان با اشاره به لزوم حضور طلاب در فعالیت های اجتماعی به منظور ایجاد روحیه در نیروهای مردمی گفت: حضور شما در خدمات رسانی به مردم، فعالیت های عام المنفعه و کمک به مردم در هنگام بروز حوادث، منشأ برکات فراوان خواهد بود.