Print Logo
همایش مدیران ستادی و عامل استان‌های جمعیت هلال‌احمر یکشنبه 11 مهر 1395 ساعت 17:52

دبیرکل جمعیت هلال احمر: پایه فعالیت خانه‌های هلال، آموزش همگانی است


دبیرکل جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه پایه و اساس تشکیل خانه های هلال، آموزش همگانی است، گفت: راه اندازی این خانه مصوبه شورای عالی مدیریت بحران را دارد و لذا ضروری است تا نظرات کارشناسی استانها برای بهبود راه اندازی و فعالیت این خانه ها احصاء و مشکلات برطرف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مهندس علی اصغر احمدی در اختتامیه همایش مدیران ستادی و عامل استان های جمعیت هلال احمر با تشکر از هلال احمر استان اردبیل برای میزبانی برگزاری این همایش، گفت: در تدوین برنامه راهبردی جمعیت هلال احمر، شناسایی وضع موجود و تعیین برنامه هایی که اجرا شده و باید ادامه داده شود، برنامه هایی که نیاز به حذف دارند و برنامه هایی که باید آنها را در تدوین سند برنامه جدید گنجاند؛ از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به آمایش سرزمینی و مزیت نسبی اجرای برنامه‌ها، خاطرنشان کرد: در برنامه جدید همچنین باید تناسب حدود اختیارات و مسئولیت‌ها را نیز مشخص و زمینه های لازم برای اجرای برنامه ها را نیز فراهم کرد؛ در این زمینه باید بحث تمرکززدایی را در نظام برنامه دید و تکلیف اصلاح ساختار را نیز مشخص کرد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: با توجه به دغدغه های مدیران عامل باید تکلیف حق عضویت داوطلبانه، توسعه و ارتقای آموزش کارکنان، معرفی هلال‌احمر استان های برتر، استفاده حداکثری از فناوری در اقتصاد مقاومتی، تهیه بانک اطلاعات انتخابات و اصلاح آئین نامه ها و ... را مشتخص کرد.

وی خطاب به مدیران عامل استانها گفت: ما مکلفیم از املاک و اموال متعلق به هلال احمر در همه نقاط کشور و به هر نحو ممکن حراست و حفاظت کنیم.


معنای اقتصاد مقاومتی، فعالیت و پویایی حداکثری بر اساس توان داخلی است

به گفته مهندس احمدی اقتصاد مقاومتی در هلال احمر به معنای این است که در بدترین شرایط بر پایه استعداد و توان موجود در دولت بتوانیم ماموریت های خود را انجام دهیم و حداکثر توان داخلی را برای مقابله با سوانح به کار بندیم.

وی با تاکید بر اینکه به منظور همکاری استانها با هلال احمر در راه اندازی خانه های هلال، مکاتبات لازم انجام خواهد شد، عنوان کرد: به علاوه تدابیری در نظر گرفته خواهد شد تا روند جابه جایی در کمیته اصلاح شده و با تعیین زمانی مقرر برای تعیین تکلیف از سوی ستاد، در صورت عدم پاسخگویی، به استانها اختیار تصمیم گیری داده شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به برنامه ریزی های هلال احمر برای  اربعین 95، گفت: چارچوب های وظایف هلال احمر در اربعین مشخص است و این اقدامات با تعامل مرکز پزشکی حج و زیارت و سازمان امداد و نجات اجرایی خواهد شد. در این زمینه دپوی مدیریت بحران هلال احمر در مرز مهران خواهد بود در صورت بروز حادثه احتمالی امکان مدیریت بهتری فراهم باشد.

وی گفت: در مجموع ساماندهی خوب و مناسبی برای اربعین امسال با توجه به برنامه سال گذشته، پیش بینی شده است.