Print Logo
در حاشیه سفر به اردبیل و در جمع مدیران و کارکنان جمعیت هلال احمر اردبیل یکشنبه 11 مهر 1395 ساعت 17:47

تاکید نماینده ولی فقیه در هلال احمر بر درس آموزی از حادثه عاشورا


حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی که به منظور شرکت در همایش مدیران ستادی و عامل استان ها به اردبیل سفر کرده است ، شامگاه روز شنبه 10 مهرماه با مدیران و کارکنان جمعیت هلال احمر استان و همچنین مدرسان و طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) دیدرا و سخنرانی کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در سخنانی کسب معرفت الهی، پیشرفت روز افزون در مباحث دینی و اخلاقی و کمک به رشد و تعالی جامعه را سه هدف مهم یک طلبه در حوزه علمیه دانست و تاکید کرد: طلاب باید با تقویت و کسب مهارت های لازم، به فراگیری معارف و علوم دینی با توجه به تحولات و پیشرفت های کنونی بپردازند تا در تعالی اجتماع نقش تاثیر گذارتری را ایفا نمایند.

وی در این دیدار که ریاست حوزه های علمیه استان و رئیس حوزه علمیه شهر اردبیل نیر حضور داشتند با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و توجه به این مهم که باید روحیه مجاهدت فداکارانه در راه خدا و نترسیدن از دشمن را از حماسه عاشورا بیاموزیمتصریح کرد: برای این مهم باید از امام حسین (علیه السلام) مدد بجوییم و بکوشیم تا در مجالس‌ عزاداری‌ امام‌ حسین‌(ع‌) شناخت‌ روشن تر و واضح تری‌ نسبت‌ به‌ اصل‌ حادثه‌ عاشورا در مردم‌ به وجود آمده تا نهایتا زمینه ساز  تعمیق‌ بیشتر معرفت‌ مردم‌ شود. 

نماینده رهبر معظم انقلاب سپس به بیان مطالبی در خصوص رشد و تکامل انسان در سایه کسب معارف الهی پرداخت و افزود: زمینه بالاتر رفتن مرتبه انسان همین تکامل معنوی است که در حوزه های علمیه به آن پرداخته می شود و بزرگترین موهبت حضور در حوزه های علمیه به منظور کسب تربیت دینی،  خدا شناسی است که این خود سبب دوری از تکبر و خودبزرگ بینی در فرد خداشناس می شود.

وی به تلاش با جدیت در امر تحصیل طلاب اشاره کرد و گفت: اگر امروز بی اعتنایی به درس خواندن را در طلبه ببینیم یا دیده شود که به تلاش فردى و اخلاقى خود بى‌اعتناست به تعبیر مقام معظم رهبری(حفظه الله) مانند کسى است که اگر در اثناى راه منظره‌ ای به چشمش خورد، نشناخته و ندانسته به سمت آن راه بیفتد و از هدف غافل بشود.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در همین زمینه ادامه داد: البته هرکاری که انسان قصد انجامش را داشته باشد، برای رسیدن به غایت نهایی و نتیجه گرفتن آن، باید خدایی بوده و در آن رضایت الهی را جستجو کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به قدرت یادگیری و فراگیری انسان که از سوی خداوند اعظاء شده هم  اشاره کرد و گفت: انسان به عنوان اشرف مخلوقات قدرت تفکر، تعقل، یادگیری و اختیار دارد که باید از این ها به درستی و در جهت کسب و نشر حقایق دینی و اعتقادی بهره برداری نماید.

پیش از آغاز این دیدار ، حجت الاسلام و المسلمین معزی از بخش های مختلف حوزه علمیه امام صادق(ع) اردبیل بازدید کرد .