Print Logo
شنبه 10 مهر 1395 ساعت 18:58

جوانی، مرز بی انتها


حدود نیمی از داوطلبان عضو نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر را جوانان تشکیل می دهند. تمرکز ویژه بر روی قشرجوان سرمایه گذاری بسیار مهمی، نه تنها برای امروز بلکه برای آینده است. امنیت و حفاظت از جوانان در شرایط آسیب پذیر باید، با توجه به نیازهای سن و جنس خاص خود توام باشد.

اعضای جوان جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر در نقش های متعدد خود را به عنوان همکاران در تصدیق مهارت ها، به عنوان نوآوران، سفرا بین فرهنگی و همکار به همکار تسهیلگر جمعیت ها بوده و هستند.

جوانان، با پیشرو بودن در فعالیت های داوطلبانه می توانند مدیرانی توانمند در جوامع های ملی باشند برای این منظور، جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمربا استفاده از روش های مختلف همچنین آموزش مهارتهای خاص و توسعه تشویق به ادامه عضویت و جذب و نگهداشت کردند. در نتیجه از توان اعضای جوان بالای ۲۹ سال بعنوان منتقل کنندگان تجربه در نقش مشاوران به سنین پایین تر و نیز یادگیری و دمیدن احترام متقابل بهره کافی برده شد. در اصل انتقال تجارب سازنده و نقش هر دو در پیشرفت و ثبات در جامعه حیاتی بسیار مهم است.

توسعه جوانان، برای امروز و فردا

فدراسیون بین المللی صلیب سرخ  اهمیت ایجاد ظرفیت جوانان به عنوان عوامل کلیدی برای تغییر و توسعه اجتماعی، اقتصادی را به رسمیت می شناسد، و داوطلبی در حوزه  جوانان را  به عنوان یک  مسیر برای ترویج انسانیت مهم می داند. در حال حاضر، جوانان ۱۸ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند و یک منبع فوق العاده ای برای توسعه ملی به شمار می آیند. تعیین جوانان برای بهبود بافت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه از طریق عمل فردی و گروهی می تواند امری ضروری باشد.

اولویت های کلیدی فعلی

  ارائه پشتیبانی فنی به جوامع ملی برای توسعه بیشتر و بهتر ویژه اعضای جوان در تمام سطوح از قبیل فعالیت های مختلف بعنوان رهبری توانمند با توجه به استراتژی۲۰۲۰ برای همسالان خود و اشتراک گذاری دانش جهانی در زمینه توسعه و تقویت همکاری با سازمان های کار با و برای جوانان.

در منطقه ژنو یک بخش مسئولیت حمایت از جوانان خواهان توسعه بصورت داوطلبانه را بر عهده دارد که از طریق کمیسیون نهضت بین المللی صلیب سرخ، شبکه ای جهت همکاری با سایر سازمانها ایجاد کرده اند. در حال حاضر بر این اساس توسعه سازمانی در کشورهای آفریقا، آمریکا، آسیا و اقیانوس آرام، اروپا و مناطق شرق میانه و شمال آفریقا به جوامع ملی ارائه شده است.

جوانان سالم، جهان سالم

جوانان صلیب سرخ و هلال احمر متعهد به افزایش تلاش های پیشگیری برای عفونت های مقاربتی، از جمله HIV، از طریق آموزش های گروهی و دیگر روش های مناسب می داند.

همچنین  ترویج “حق دانستن” در مورد آسیب مربوط به مواد مخدر، با افزایش آموزش های گروهی و مشارکت اجتماعی؛ قانون برای از بین بردن انگ و تبعیض مرتبط با سل، ایدز و استفاده از مواد مخدر؛ ترویج کمک های مالی داوطلبانه خون غیر دستمزد برای نجات جان، ترویج شیوه زندگی سالم و القای ارزش های انسانی، از طریق برنامه هایی مانند باشگاه ۲۵؛ نشانی ایمنی جاده ای به عنوان یک چالش بشردوستانه که در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران بصورت کمپین نه به تصادفات جاده، با تشویق جوانان به عمل مسئولانه در حال انجام است که؛ همگی دارای اهدافی از قبیل تشویق جوانان به اهدای خون سالم در جهت ایجاد جهانی سالم، تکریم انسانیت با نگاهی بشردوستانه  به مصرف کننده مواد مخدر به عنوان یک بیمار نه یک جنایتکار و ارائه کمک های اولیه و ایمنی راه در برنامه های مختلف است.

اقدام جوانان امروز

جوانان سولفورینو در بلایای طبیعی و غیره طبیعی به آمادگی، مقابله و بازسازی از جمله راه های نو آورانه مانند حمایت های روانی اجتماعی متعهد به کمک و یاری می دانند. آنان خود را محافظ مهاجران آب و هوا می دانند و متعقد به غذای سالم برای زندگی سالم  با شعار امنیت غذایی با هدف دسترسی به تمیز کردن و نگهداشت آب سالم و کمک به راه حل های پایدار می داند.


جوانان صلیب سرخ با ایجاد مشارکت فعال و پویا در تمام سطوح، مهاجرت بخاطره بدی آب و هوا را یک معظل می دانند  و می گویند: آب پایدار برای همه.

در کشورهایی همچون سوریه در ماه مارس سال ۲۰۱۰، تقریبا ۴۰۰ داوطلب هلال احمر یک پروژه کاشت درخت را برای ایجاد هوایی سالم جامعه در شمال شرق کشورشان برگزار کردند. این قبیل برنامه ها با تلاش اعضای جوان صلیب سرخ و هلال احمر در استرالیا و جزایر سلیمان با رویکردی متفاوت برگزار شده است.

 

سلیمه ترکیان عبداللهی

پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر