Print Logo
معاون نظارت و امور شرعی و استان های نماینده ولی فقیه در هلال احمر چهارشنبه 7 مهر 1395 ساعت 12:22

جمعیت هلال احمر بزرگ ترین سازمان مردم نهاد ایران اسلامی است


معاون نظارت و امور شرعی و استان های نماینده  ولی فقیه در هلال احمر روز چهارشنبه هفتم مهرماه در هشتمین گردهمایی مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان ها جمعیت هلال احمر را بزرگترین سازمان مردم نهاد و خیریه در جمهوری اسلامی ایران دانست و بر ضرورت ارتقاء فعالیت ها به ویژه در موضوعات اجتماعی وجذب مخاطبان و اعتماد عمومی تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ذاکری با اشاره به نقش و جایگاه وقف هم افزود: یکی از ارزشمندترین داشته های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، همین موقوفات مردمی است که نشان از حسن اعتماد آنان به هلال احمر دارد.

وی به نقش سازنده موقوفات در هلال احمر اشاره کرد و گفت: این مجموعه به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد ایران اسلامی به منظور ارائه بهتر و بیشتر خدمات عام المنفعه و انسان دوستانه به محرومین و نیازمندان جامعه چه از بعد مادی و چه کمک در حوادث طبیعی و غیرطبیعی نیازمند همت و مشارکت مردمی است که این مهم در وقفیات متجلی می شود.

معاون نظارت و امور شرعی و استان های نماینده ولی فقیه در هلال احمر، نظارت بر دریافت کمک های مردمی و هزینه کرد آنان و همچنین نظارت بر موقوفات، اموال اهدایی و عقود ناقله شرعیه به منظور انطباق با موازین شرعی و نیات واقفین و خیرین را از جمله وظایف حوزه نظارت برشمرد و ادامه داد: بر اساس همین موضوع در مسئله نظارت بر اداره موقوفات، نظارت نماینده ولی فقیه بر اداره موقوفات هلال احمر استصوابی است.

ذاکری افزود: در شش ماهه اول امسال عملکرد دفاتر استانی به منظور ارائه گزارشات درخواستی افزایش یافته است که نشان از پیگیری مجدانه همکاران ستاد و مسئولین دفاتر استانی است.

نظارت به حسن اجرای قوانین، اساسنامه و مقررات و رویه های مصوب بر اساس مسئولیت ها و ماموریت های حوزه از دیگر وظایف معاونت نظارت در هلال احمر بود که حجت الاسلام ذاکری به آن ها اشاره کرد و گفت: مسئولین دفاتر در استان ها تلاش کنند تا با برنامه ریزی و انسجام کاری نظارت مطلوبی بر امور داشته باشند.

هشتمین اجلاس نمایندگان ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ششم و هفتم مهرماه در مجتمع دارویی هلال احمر جمعیت هلال احمر در تهران برگزار شد