Print Logo
حجت الاسلام و المسلمین معزی در هشتمین اجلاس دفاتر نمایندگی ولی فقیه در استان ها: سه‌شنبه 6 مهر 1395 ساعت 19:20

برنامه ریزی، سازماندهی و تشکیل اتاق های فکر در مسائل فرهنگی ضروری است


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر پیش از ظهر امروز (سه شنبه 6 مهرماه)  در هشتمین گردهمایی مسولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان ها به بیان حقایق شخصیت بزرگ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: امام راحل با وسعت نگاه خود سبب شد تا جامعه ای متحول شده و از مسیر غلط و اشتباهش به آنچه پایدار و خوبیست سوق داده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ، حجت الاسلام و المسلمین معزی با توجه به جایگاهی که معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران برای جوانان قایل بودند افزود: حرکت های خدایی امام خمینی (ره)، از نگاه های جوانان این مرز بوم نیز مغفول نماند و شالوده ی اجتماعی خداجو و بر اساس فطرت پاک شد.

نماینده رهبر معظم  انقلاب در هلال احمر در بخش دیگر سخنان خود به تقارن این گردهمایی با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز جامعه اسلامی ما در منطقه در موضوعات بسیاری مطرح و برگزیده است که امنیت، اقتدار، استقلال و یکپارچگی از جمله آنهاست، لیکن نباید فراموش کرد که این موهبت ها حاصل جانفشانی های شهداست.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در همین زمینه ادامه داد: آنچه که جوانان این مرز و بوم در جنگ از خود نشان دادند متشکل از چهار محور اراده، روحیه جهادی، علاقه به وطن و حفظ اسلام بود که البته نباید در کنار هدایت های امام راحل از صعه صدر و پشتیبانی خانواده های آنان نیز غافل شد.

تاکید بر ترویج فرهنگ گذشت و ایثار موضوع مهم دیگری بود که حجت الاسلام و المسلمین معزی به آن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در جمعیت هلال احمر توجه به این موضوع می باید در اولویت مسائل دیگر قرار گیرد، در تکمیل این مسئله تصریح کرد: کلیدواژه تمام فعالیت های انسان دوستانه در هلال احمر همین روحیه از خودگذشتگی اعضای داوطلب آن است.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر  محور چهارم سخنان خود را به تبیین وظایف حوزه نمایندگی ولی فقیه و مترتب از آن دفاتر استانی این حوزه اختصاص داد و گفت : ارتقاء فرهنگ دینی در جمعیت اولویت اصلی این حوزه است.

حجت الاسلام و المسلمین معزی افزود: برای این موضوع باید برنامه ریزی، سازماندهی، و تشکیل اتاق های فکر به منظور بررسی و ارائه راهکارهای قابل اجرا در دستور کار قرار گیرد.

افزایش روحیه مسئولیت پذیری در بین جوانان مسئله دیگری بود که حجت الاسلام و المسلمین معزی آن را یکی از وظایف حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر دانست و تصریح کرد: باید در راستای تربیت جوانان بیش از پیش قدم برداریم چرا که همین جوانان با حضورشان وظایف خطیر کمک به انسان ها در هلال احمر را به عهده می گیرند.

وی همچنین افزود: افزایش اعتماد عمومی به دفاتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر سراسر کشور نیز  یکی دیگر از اهداف این حوزه است که می تواند موجبات وقفیات مردمی به این مجموعه انسان دوستانه را فراهم کند.