Print Logo
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تاکید کرد: دوشنبه 5 مهر 1395 ساعت 09:22

حادثه منا حاصل بی کفایتی و بی درایتی آل سعود


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمرروز یکشنبه 4 مهرماه در همایش بسیجی دیروز امدادگر امروز، با بیان اینکه حادثه غم بار و اسفناک منا در حج سال گذشته نشانه بی کفایتی و بی درایتی مسئولین سعودی در اداره حج مسلمانان است، گفت: این گونه حوادث خون بار در پرونده این آل خبیث و ملعون به کرّات دیده شده که مایه ننگ جهان اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین معزّی برخوردهای خشن و بی منطق عربستانی ها در مقابل حجاج را حرکتی غیر انسانی و اسلامی دانست و اذعان داشت: همین برخوردهای غلط و سوء مدیریت هاست که چهره تابناک اسلام را در جهان امروز خدشه دار می کند.

وی با تأکید بر اینکه امروز در عربستان سعودی به جای کمک به ترویج فرهنگهای ناب اسلامی، به تربیت شخصیتهای سلفی پرداخته می شود، گفت: وقتی همبستگی با استکبار بزرگ جهان یعنی آمریکا ، برگ برنده ی این حکومت غیر اسلامی می شود، چیزی جز این نمی توان از آن انتظار داشت.

نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر مسئله جلوگیری از رشد اسلام و گسترش حرکت های انسان دوستانه اسلامی را یکی از اساسی ترین چالش های کامل ترین دین الهی در جهان امروز دانست و تصریح کرد: در کنار جنایت و تلاشهای دشمنان اسلام، سوء مدیریت، دنباله رو بودن و ضعف و زبونی عربستان است که این مهم را سبب می شود.

حجت الاسلام والمسلمبن معزی در ادامه به ۴ خصوصیت بارز مهاجر الی الله، ضیوف الرحمن، مظلومیت و تشنه لبی شهدای منا اشاره کرد وگفت: تاسف بارترین بخش این حادثه وقتی است که مهاجرین الی الله باید به خاطر بی لیاقتی گردانندگان حج سعودی تشنه به سوی خداوند عروج کنند. وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا بر ارج نهادن و تکریم خانواده آنان تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر در پایان از دست اندرکاران برگزاری حج سال گذشته در کشور از جمله بعثه مقام معظم رهبری و هیئت پزشکی حج و زیارت هلال احمر تقدیر و تشکر کرد.