Print Logo
حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری در مراسم عید غدیر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر چهارشنبه 31 شهریور 1395 ساعت 00:13

عظمت شهدای مدافع حرم، از کسانی که در دفاع مقدس جنگیدند قطعاً پایین‌تر نیست/مدافعان حرم نمی‌گذارند دشمن به مرزهایمان برسد/سوریه خاکریز اول ماست


حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری، پیش از ظهر روز دوشنبه 29 شهریور ماه در برنامه جشن عید غدیر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، با حضور حجت الاسلام و المسلمین معزی، مسئولان و کارکنان هلال احمر ضمن تبریک عید امامت و ولایت اظهار داشت: امید است همگی ما از شیعیان و پیروان راستین امیرالمومنین(ع) باشیم.

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: بر روح بلند امام خمینی (ره) و شهدای عالیقدر 8 سال دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم درود می‌فرستم و از خداوند بزرگ برای همه آنان علو درجات خواستارم.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری با اشاره به اهمیت نعمت رهبری در جامعه تصریح کرد: تفاوت پیروان ادیان الهی و حکومت‌های آن با سایر ملت‌ها در داشتن رهبری شایسته است چرا که یک رهبر شایسته می‌تواند جامعه مرده را نیز زنده کند.

4006009/21/2016 12:10:20 AMhttp://hview.netiran.ir/Media//Image/2016/09/201609105651133517_Thum.jpg

 

رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه ایران کشوری با تاریخ دیرینه و تمدنی کهن است، تصریح کرد: بنده وقتی رئیس مجلس شورای اسلامی بودم، با سه تن از رؤسای مجالس دیگر یعنی مصر، یونان و روم که آنان نیز دارای تمدنی دیرینه هستند دیدار کردم. در آن دیدار، رئیس مجلس یونان از ایران و تاریخ دیرینه‌اش سخن گفت و اینکه هیچ‌گاه مردم ما بت‌پرست و مشرک نبوده و همواره یکتاپرست بوده‌اند و این سخنان منجر به احساس غرور در بنده شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با انتقاد از رفتار حکومت پهلوی اظهار داشت: در بسیاری از تصاویر و فیلم‌ها، محمدرضا چون غلامی حلقه به گوش کنار کارتر ایستاده و با وجود وی، همه ما احساس ذلت می‌کردیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در دوران ریاست جمهوری‌شان در نیویورک متذکر شد: ایشان در آن سخنان آنچنان ضد شرق و غرب سخن گفتند که همگی ما در سازمان ملل به حدی به وجد آمدیم که برای ایشان کف زدیم در واقع می‌توان گفت که رهبری ولی فقیه دنباله رهبری علی(ع) است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سپس به نقل خاطره‌ای از حضور خود به همراه فرزندانش در مناطق جنگی پرداخت و گفت: وقتی به آنجا رسیدیم، فرزندانم به بنده گفتند شما مسئولان به نسل ما جفا کردید چرا که جنگ را آنطور که بود به ما نشان ندادید.

وی ادامه داد: آنان اعتقاد داشتند که چرا فیلم‌های مربوط به جنگ 8 ساله دفاع مقدس به گونه‌ای ساخته شده‌اند که دشمن در یکسوی میدان و ما نیز در سوی دیگر از میدان هستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری ادامه داد: مناطق جنگی چون شلمچه به خوبی نشان می‌دهد که چگونه جوانان ما در این دشت وسیع فکه و زیر باران آتش توانستند از اروند رود عبور کنند و فاو را فتح کنند؟

رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه در آن زمان، دنیا چیزی به ما نمی‌داد و از تجهیزات جنگی برخوردار نبودیم، یادآور شد: جوانان با غیرت ما مردانه ایستادند و یک وجب از خاکمان را نیز به بیگانه ندادند و این به دلیل لیاقت رهبری انقلاب است.

وی با اشاره به بی‌عرضگی‌ها و بی کفایتی‌های دوران دودمان ننگین پهلوی تصریح کرد: در آن زمان، هیچ جنگی در کار نبود ولی با این وجود ما یکی از استان‌هایمان یعنی بحرین را از دست دادیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری در ادامه گفت: متأسفانه عده‌ای توجه ندارند و دور هم گعده می‌کنند و سخن‌هایی بدون تحلیل و مطالعه بیان می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این افراد معتقدند که چرا ما باید جوانانمان را به سوریه بفرستیم و پول‌هایمان را خودمان خرج نکنیم و به لبنان و فلسطین بفرستیم.

وی با بیان اینکه بنده فردی متعصب نیستم و آزادم و خسارتش را هم می‌دهم، اظهار داشت: اگر امروز ما در سوریه می‌جنگیم و به آنان مشاوره می‌دهیم و جوانانمان شهید می‌شوند، برای آن است که انسان باید فکر کند که اگر یک دزد، نقشه حمله به خانه و نوامیس‌مان را دارد آیا باید منتظر بمانیم که او از دیوار خانه ما بالا برود و در خانه در برابر دفاع کنیم یا آنکه باید تا زمانی که به خانه نرسیده جلوی او را بگیریم؟

حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری با اشاره به طرح آمریکایی ایجاد خاورمیانه بزرگ، تصریح کرد: اینکه آن‌ها فشار بسیار آوردند تا بشار اسد در سوریه برکنار شود، برای این بود که سوریه پل ارتباطی ما با لبنان است و آن‌ها می‌خواستند این پل ارتباطی را قطع کنند و خاکریز اول ما را بردارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه خاکریز دوم ما حزب‌الله لبنان است اظهار داشت: وقتی سوریه تسخیر شود و خط ارتباطی ما با لبنان قطع شود، مسلماً حزب‌الله نیز محاصره می‌شود.

وی با بیان اینکه وقتی آنان لبنان و حزب‌الله را اشغال کنند، دیگر نابودی فلسطین کاری ندارد، بیان داشت: آن‌ها می‌خواهند سه خاکریز ما را بردارند و به پشت مرزهایمان برسند. آیا ما باید در آنجا دفاع کنیم یا نه؟ عقل، ملیت و وطن‌خواهی چه می‌گوید؟

حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری در پایان خاطرنشان کرد: عظمت شهدای مدافع حرم، از کسانی که در دفاع مقدس جنگیدند، اگر بالاتر نباشد قطعاً پایین‌تر نیست.