Print Logo
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر: چهارشنبه 17 شهریور 1395 ساعت 19:56

دستگیری از نیازمندان، مولفه ای پرفضیلت برای اعضای هلال احمر است


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در اجتماع مدیران، کارکنان و اعضای هلال احمر استان همدان در ابتدای سخنان خود در آستانه فرا رسیدن شهاد ت امام محمدباقر(ع)، با بیان روایتی از آن امام همام، دوران زندگی امام محمد باقر (ع) را فرصتی برای رشد حرکت های اسلامی در برابر تحریفات دینی دانست و بر بهره گیری از خصوصیات بی نظیر علمی و الهی آن امام معصوم تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزّی راه رسیدن به کمال را صبر و شکیبایی، معرفت دینی و اندازه گیری در زندگی عنوان کرد و متذکر شد: انسان باید در سه عرصه مصیبت، وسوسه های شیطانی و معصیت و همچنین در برابر امر الهی از صبر استعانت کند.

وی در همین زمینه خطاب به حاضران خاطرنشان کرد:  در زندگی و فعالیت های روزانه یک هلال احمری نیز صبوری و روحیه بالا است که می تواند آن را به سر منزل مقصود برساند، چرا که نوع فعالیت های شما آمیخته از حضور در صحنه های اندوه و درد و رنج مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در تکمیل سخنان خود در این باب افزود: البته تحمل و صبوری شما در این فشارهای کاری، به منظور کمک به نیازمندان ستودنی است و پاداش الهی دارد.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر اساس فطرت انسان را خداجو دانست و تاکید کرد: بهره مندی از فضائل معنوی، ارتباط قلبی با پروردگار و تمسک به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت می تواند مسیر روشنی برای سعادت دنیا و آخرت آدمی باشد.

وی دستگیری از نیازمندان را مولفه ای پر فضیلت برای اعضای هلال احمر بر شمرد و تصریح کرد: اگر امروز یکی از اصلی ترین وظایف شما کمک به انسان ها با هر رنگ و زبان و نژاد است، که البته در کشور ما سمت و سوی خدامحوری بودن نیز میگیرد و رضای خداوند جز لاینفک اهداف کمک محسوب می شود، باید بدانید که یقینا کاری بزرگ، الهی، پر پاداش و فراموش نشدنی است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در خصوص فضائل روز عرفه و بجای آوردن اعمال آن نیز به ایراد سخنانی پرداخت و در توصیه‌های خود به حاضران به بهره‌گیری معنوی از این روز بزرگ سفارش کرد.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر در پایان سخنان خود با ابراز خرسندی از حضور در استان همدان، مردم این دیار را متدین، با تقوا و دارای پیشینه های محکم علمی و فرهنگی دانست و توفیقات الهی را برای آنان از درگاه ایزد منان مسئلت کرد.

بازدید از داروخانه و مرکز فیزیوتراپی جمعیت هلال احمر استان همدان از برنامه های بعد از این دیدار نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر بود.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در این بازدیدها بر کمک رسانی و ارائه خدمات صحیح، دقیق و سریع به مردم تاکید کرد.