Print Logo
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر:  شنبه 20 شهریور 1395 ساعت 19:41

سلامت دل در گرو ارتباط عمیق با قرآن است


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تشریح ظرفیت های قرآن در کمک به رشد معنوی و دوری انسان از گناه افزود: سلامت روحانی دل، در گرو ارتباطی عمیق و مداوم با قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین معزّی در جمع مدیران ستادی و کارکنان جمعیت هلال احمر با تأکید و یادآوری اٌنس همیشگی با قرآن، سخنان خود در این مبحث را پس از 5 جلسه، جمع بندی نموده و به بیان آنها پرداخت.
وی با تأکید بر اهمیت مأنوس بودن انسان با کلام الهی تصریح کرد: همانگونه که در روایات آمده و خداوند در کتاب آسمانی اش به آن اشاره کرده است، قرآن شفابخش بیماری های دل است.


نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر خاطرنشان کرد: هر زمان که انسان از دلی سرشار از آرامش، صفا، صداقت و پاکی بهره مند باشد، می تواند مسیر رسیدن به سعادت دنیا و آخرت را به خوبی و با اطمینان خاطر سپری کند و این مهم با ارتباط واقعی با قرآن به دست می آید.

حجت الاسلام والمسلمین معزّی مهمترین وسیله ایجاد بیماری های دل در بشر را انجام معصیت و گناه برشمرد و افزود: هیچ چیز فاسد کننده تر از گناه برای انسان نیست. چرا که ارتکاب گناه، به صورت مداوم، نه تنها موجب شکسته شدن قبح آن شده، بلکه سبب بروز لذت های دنیایی و پوچ در انسان و باعث سیاه شدن قلب و روح می شود. وی در همین زمینه ادامه داد: راه نجات و رهایی از گناه، توبه واقعی و بازگشت به سوی پروردگار است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به نتایج شوم وجود حسد و آزمندی در زندگی انسان گفت: زیاده خواهی، طمع و تکبر نیز سه عامل اصلی در ایجاد بیماری های دل انسان است که باید مورد توجه قرار گرفته و از آنها دوری شود.

حجت الاسلام والمسلمین معزّی با تشریح ظرفیت های قرآن در کمک به رشد معنوی و دوری انسان از گناه افزود: سلامت روحانی دل در گرو ارتباطی عمیق و مداوم با قرآن است.

وی در پایان با تأکید مجدد بر بهره مندی از فضائل همنشینی با قرآن خطاب به حاضران گفت: بازگشت به سوی پروردگار و تسلیم رضای او شدن را هرگز در زندگی فراموش نکنند و همواره با استعانت از قرآن این مهم را سرلوحه زندگی و معیشت خود قراردهند.