Print Logo
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر: شنبه 20 شهریور 1395 ساعت 19:37

اخلاق‌مداری، مهمترین محور رشد و تعالی دین در جامعه است


نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر در نشست همفکری با ائمه جماعات و رابطین فرهنگی جمعیت هلال‌احمر استان تهران گفت: اسلام دینی تبلیغی است و ترویج مباحث دینی و اعتقادی مستلزم صرف زمان همراه با صبر و شکیبایی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی با تاکید بر برخورد مناسب و حسنه با مردم، اخلاق نیک و روی گشاده را مهمترین صفت یک روحانی دانست و خاطرنشان کرد: عمل به این مهم سبب ماندگاری اعتماد مردم به هلال احمر می شود.

وی با یادآوری اهم وظایف حوزه نمایندگی ولی فقیه و توجه به اجرای بی نقص آنها، افزود: اقامه نماز اول وقت به جماعت و کمک به تبیین و رشد معارف دینی، اعتقادی، اخلاقی و فرهنگی دلایل حضور ائمه جماعات در شعب هلال احمر سراسر کشور است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر بار دیگر با تاکید بر اینکه همه فعالیت هایی که در هلال احمر انجام می‌شود، برگرفته از اصول و اعتقادات فرهنگی است؛ به نقش انکارناپذیر ائمه جماعات در اشاعه این فعالیت‌ها اشاره و اظهار کرد: از بیان یک مسئله احکام یا اخلاق و معرفت تا کمک به سازمان های مختلف هلال احمر، همچون کمک به سازمان داوطلبان در خصوص شناسایی و معرفی خیرین و توانمندان جامعه برای کمک به نیازمندان از جمله اقداماتی است که ائمه جماعات باید بیش از پیش به آن بپردازند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری نشست های صمیمی و مشورتی با پرسنل و اعضای هلال احمر از سوی ائمه جماعات، خاطر نشان کرد: شکل گیری این دیدارها، شناسایی پتانسیل های کاربردی‏، تقویت کار گروهی، سازماندهی و برنامه ریزی دقیق را به همراه خواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به ارتباط آسان با کلام روان و ساده، افزود: با اینگونه ارتباطات، نفوذ پیام در مخاطب بیشتر شده و سبب می شود تا دامنه وسیع تری از اطلاعات به جامعه هدف برسد.