Print Logo
نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر: شنبه 20 شهریور 1395 ساعت 19:33

ترویج، تبلیغ و اطلاع رسانی خدمات هلال احمر در جامعه ضروری است


نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر با حضور در جلسه شورای معاونین و روسای شعب جمعیت هلال‌احمر استان تهران که در شهرستان دماوند برگزار شد؛ به ایراد سخنانی مهم و ضروری در مسائل دینی و فعالیت در هلال احمر پرداخت.

حجت‌الاسلام و المسلمین معزی با اشاره به موضوع مسئولیت پذیری انسان، گفت: خداوند به واسطه در اختیار بشر قرار دادن دو نعمت عقل و اراده، قدرت مسئولیت‌پذیری به او داده است که باید مورد توجه قرار گیرد تا در زمینه انجام امورات محوله هوشیارانه برخورد شود .
وی با پیوند پذیرش مسئولیت و فعالیت در هلال‌احمر، به نمونه های عینی و مصداق های کنونی در این زمینه اشاره و تصریح کرد: گستره فعالیت‌های عام‌المنفعه هلال‌احمر بسیار زیاد است و کسانی‌که مسئولیتی در این مجموعه دارند به خوبی می‌توانند نقش سازنده‌ای در ترویج این فعالیت‌ها در جامعه داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی افزود: جانمایه خدماتی که هلال‌احمر در سطح جامعه ارائه می‌کند، فرهنگی است و سبب اعتلای فرهنگ می‌شود.
وی با اشاره به اینکه احترام به دیگران‏، از خودگذشتگی برای نجات انسان‌ها، حفاظت از کرامت بشری و داشتن روحیه امدادی و امدادگری نمونه‌هایی از انجام کار فرهنگی در هلال‌احمر در سطح جامعه است، گفت : ترویج‏ ، تبلیغ و اطلاع‌رسانی بیش از پیش در این زمینه بسیار ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ریشه‌های عمیق فرهنگی و مذهبی در بین مردم، این موضوع را بستری مناسب برای رشد و پیشبرد اهداف و اصول انسان‌دوستانه هلال‌احمر در جامعه دانست و خاطر نشان کرد: تبیین ضرورت وجود جامعه‌ای بیدار، آماده و آگاه به مسائل انسانی و امدادی باید در دستور کار هلال احمر قرار گیرد.

وی با تاکید بر داشتن انگیزه و روحیه در کار، برنامه‌ریزی و نشاط کاری را نیز از مهمترین عوامل افزایش بازدهی در یک فعالیت دانست و افزود: برای گرفتن نتیجه‌ای مطلوب و مورد انتظار از یک فعالیت اجتماعی که در هلال احمر هم زیاد دیده می‌شود، توجه به این مسائل ضروری است.