Print Logo
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر: شنبه 20 شهریور 1395 ساعت 19:16

تبرعات در هلال احمر باید در مسیر صحیح خود مصرف شود


حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزّی روز شنبه 20 شهریور ماه با حضور در جلسه شورای اداری جمعیت هلال احمر استان همدان، به بیان نکات و سخنان مهم پرداخت و با برشمردن ویژگی ها و نقاط قوت استان همدان گفت: پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین در طول دوره‌های مختلف با بروز مجاهدت و ایثارگری هایش، دیار فداکار و وفادار ایران اسلامی شناخته شده است که در همین زمینه رهبر معظم انقلاب اسلامی از این دیار به دارالمومنین و دارالمجاهدین یاد می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین معزّی افزود: ریشه های عمیق فرهنگی و سابقه دیرینه تاریخی این کهن دیار، همدان را به شهر عارفان و عالمان تبدیل کرده است که این موضوع تا امروز سبب تقویت روحیه فرهنگی و بشردوستی، در مردمان همدان شده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر در ادامه همین موضوع با بیان اینکه یکی از اساسی ترین فعالیت های حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت، ایجاد و تقویت روحیه فرهنگی در بین اعضاء و کارکنان این نهاد مردمی است، افزود: آمادگی مردم این خطه از کشورمان در پذیرش نوع دوستی، محبت، کمک به مردم و حفاظت از کرامت انسان ها زبانزد است.

ایمان، شناخت و نشاط کار، سه مقوله اساسی بود که حجت الاسلام والمسلمین معزّی برای فعالان و اعضاء جمعیت هلال احمر لازم و ضروری دانست و گفت: باید تلاش کنیم جامعه را نیز با اهداف خداپسندانه هلال احمر آشنا کرده و آگاهی آنان را در این زمینه بالا ببریم.

احسان به دیگران سرلوحه کار یک هلال احمری

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر با تحسین روحیه اعضاء و کارکنان هلال احمر در خدمت بی منت به نیازمندان، خاطرنشان کرد: تفاوت خدمت در هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها، خدا محوری بودن آن است؛ چرا که رضای خداوند در تمامی خدماتی که از سوی هلال احمر در جامعه ارائه می شود، به وضوح دیده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین معزّی در بخش پایانی سخنان خود به وجود موقوفات و تبرعات در هلال احمر اشاره و تصریح کرد: همزمان که باید در ترویج فرهنگ وقف صلح و هبه به هلال احمر تلاش کنیم، باید دقت شود تا این تبرعات در مسیر صحیح خود مصرف شود.

در ابتدای این جلسه مدیر عامل، معاونین و روسای شعب جمعیت هلال احمر استان همدان به بیان گزارش ها، کمبودها و خواسته های خود پرداختند.