Print Logo
نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر:  چهارشنبه 27 مرداد 1395 ساعت 12:42

منیّت و منّت در هلال احمر جایی ندارد


حجت الاسلام والمسلمین معزّی نماینده رهبر انقلاب در جمعیت هلال احمر همزمان با سالروز میلاد امام رضا (ع)، در آخرین روز از دهه کرامت در اجتماع کارکنان و مدیران ستادی جمعیت هلال احمر شرکت کرد و به بیان توصیه های مهم و ضروری پرداخت و سخنان خود را در سه محور" شناخت و بهره مندی از فضائل و شخصیت ارزشمند امام رضا(ع)"،" تبیین ضرورتهای اخلاقی در جامعه اسلامی" و "ایجاد مجاری ارتباطی متعدد برای کمک به انسانها " ارائه نمود.

نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر با تبریک عید ولادت امام رضا(ع) به همه دست اندرکاران و پرسنل خدوم هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بخش اول سخنان خود را به برشماری فضائل و ابعاد والای شخصیت بی نظیر امام رضا(ع) اختصاص داد و گفت: تقوا، جوهره اصلی حفظ و تقویت کرامت در ذات آدمی است که این مهم را می توان تا اوج عصمت در زندگی علی بن موسی الرضا (ع) مشاهده کرد و از آن درس گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین معزّی به کرامت مندی مثال زدنی هشتمین امام شیعیان جهان اشاره کرد و افزود: اگر در روایات مستند دقیق شویم و به سیره ی این امام همام بنگریم، در می یابیم که لحظه لحظه زندگی اجتماعی– سیاسی علی بن موسی الرضا (ع) حفاظت از کرامت انسان ها، ارتباط دوسویه و مداوم با آحاد جامعه و برقراری برابری و برادری میان مردم بوده است

وی در جمع بندی این بخش از سخنان خود و با طرح دو روایت از بزرگواری های امام رضا(ع) خاطر نشان کرد: برای دستیابی به مَنشی اینگونه، باید همواره به یاد داشته باشیم که از تکبر، بزرگترین بیماری روحی انسان ها پرهیز کنیم.

توجه به ضرورتهای اخلاقی در جامعه اسلامی، رمز پایداری کرامت در بین انسانهاست

نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید مجدد پرهیز از تکبر و غرور، این آفت اجتماع که جان مایه بسیاری از معضلات دیگر است تصریح کرد: مسئله خودبزرگ بینی، از مهمترین زشتی های اخلاقی است که چشم انسان بر حقایق را می بندد و سرنوشتی چون ابلیس برای او راقم می زند.

حجت الاسلام والمسلمین معزّی ادامه داد: البته باید در پاسخ به این رذیله اخلاقی، توجه به ابتدا و انتهای حیات انسانی را متذکر و یاد آور شد.
وی در ادامه بار دیگر با تأکید بر رعایت احترام انسانها در هر شرایط خاطر نشان کرد: وقتی در طول حیات دنیایی خود بتوانیم دستی را به نشانه کمک بگیریم، یا نانی در سفره ای خالی بگذاریم و به بهانه تفاوت رتبه، مقام، شخصیت و طبقه اجتماعی فاصله ای بین خود و دیگری قائل نشویم، عملاً مولفه ای به نام انسانیت در ما متجلی می شود.

منیّت و منّت در هلال احمر جایی ندارد

پرهیز از منیّت و منّت در هلال احمر توصیه مهمی بود که نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر به آن تأکید کرد و خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر در برگیرنده انسانهای بی ریا است که تنها برای رضای خداوند به مردم ایران زمین و بلکه در دنیا خدمت می کنند و اگر کسی دراین زمینه، به هر بهانه ای، واژه های منیّت و منّت را در رفتارش نشان دهد، صلاحیت حضور در این جمع لطیف را نخواهد داشت.
حجت الاسلام والمسلمین معزّی خدمت به خلق را تنها رسالت خطیر جمعیت هلال احمر برشمرد و افزود: این خدمت در هر نوع و مرتبه ای که باشد هرگز نباید رنگ منّت به خود بگیرد و شخصیت انسانهای نیازمند به کمک این نهاد را از بین ببرد.

وی با تأکید بر ایجاد مجاری ارتباطی متعدد برای حضور در جامعه و در بین مردم را امری مهم و ضروری برشمرد و افزود: نگاه از بالا به زیر دست عامل اصلی انفصال این پیوند زیبای انسانی در هلال احمر است و البته این مسئله با رعایت احترام به بزرگتر و مهربانی با کوچکتر متفاوت است که باید این موضوع را مد نظر داشت.

پرهیز از فعالیت های سیاسی در هلال احمر توصیه بعدی نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر بود

وی افزود: نهادی که بر پایه حضور مردم و با هدف انجام امور عام المنفعه و غیرانتفاعی بنیان شده است، نباید رنگ سیاست به خود بگیرد و از دستیابی به اهداف عالی خود منحرف شود.