Print Logo
جت الاسلام و المسلمین معزی در افتتاحیه گردهمایی فرهنگی-آموزشی کارشناسان سازمان جوانان: شنبه 26 تیر 1395 ساعت 18:50

جوانان سرمایه اجتماعی کشور هستند/ بدون شناخت جوانان نمی توان برای آنان برنامه ریزی کرد


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به جوانان به عنوان بزرگ ترین سرمایه اجتماعی کشور گفت: کشور ما با دارا بودن حدود 35 میلیون جوان از سرمایه اجتماعی بزرگی برخوردار است و باید به این سرمایه افتخار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در افتتاحیه گردهمایی فرهنگی آموزشی کارشناسان سازمان جوانان گفت: در قرآن کریم  زندگی جوانان برجسته ای به انسان ها یادآوری شده است تا آن ها را الگوی زندگی خود قرار دهیم.
وی افزود: حضرت اسماعیل، یوسف پیامبر و اصحاب کهف از جمله جوانان تاثیرگذار در تاریخ بوده اند که این نشان دهنده اهمیت جوانان است، جوانانی که هر کدام به زیبایی از این امتحان الهی بیرون آمدند و حضرت علی(ع) نیز بزرگترین و جوانمردترین جوان تاریخ است.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ادامه داد: جوان همچون سرزمین آماده برای کشت است و قلبی لبریز از عاطفه و روحی لطیف و انعطاف پذیر دارد، جوانان ما در عرصه های گوناگون از خود قدرت نمایی های زیادی نشان داده اند تا جایی که رهبر انقلاب می فرمایند”حضور پرشور و نشاط جوانان در عرصه های گوناگون بزرگترین نشانه قدرت آنان در این سرزمین است.”

حجت الاسلام و المسلمین معزی تصریح کرد: لازم است تا نهاد مردمی همچون هلال احمر از جوانان به عنوان بزرگترین سرمایه های اجتماعی برای اهداف بلند خود همچون احترام به انسانیت و بشریت و کاستن از درد و رنج انسان ها و گسترش محبت و صلح بهره ببرند که البته این مهم بدون دوبال ایمان و علم میسر نخواهد شد.
وی با اشاره به این که برای هدایت سرمایه های اجتماعی بایستی به تربیت و آموزش توجه ویژه کرد، گفت: باید بیاندیشیم و کار و برنامه ریزی کنیم، باید سازماندهی و برنامه ریزی دقیق و منظم کرد تا بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر افزود: موضوع مهم دیگر در ارتباط با جوانان شناخت آن هاست، اگر می خواهیم برای جوانان کار موثر انجام دهیم باید آن ها و نیازهایشان را بشناسیم، بایستی شخصیت و هویت جوان حفظ شود و به فرهنگ خانواده‏، خانواده، جغرافیای زندگی و گذشته و آینده او توجه کرد تا بتوان متناسب با این شناخت کار برنامه ریزی را انجام داد.
حجت الاسلام و المسلمین معزی ادامه داد: باید به جوانان دوست داشتن دیگر انسان ها را آموخت که برای این منظور می توان به اسلام رجوع کرد تا به یک گفتمان عالی اسلامی دست یافت، چیزی که برای تربیت جوانان نیاز است. همچنین باید کار و تلاش خلاقانه را به آن ها آموخت.
وی گفت: اهمیت این آموزش ها به حدی است که از 23 راهکار برنامه ریزی شده برای توانمندسازی جوانان 9 مورد آن مباحث فرهنگی است که در جمعیت هلال احمر، حوزه نمایندگی ولی فقیه نیز به عنوان هدایت کننده و ناظر بر امور که دو ماموریت بنیادین حوزه نمایندگی ولی فقیه است، به ویژه در مسائل فرهنگی و جوانان نقش مهمی دارد. برهمین اساس حوزه نمایندگی ولی فقیه شورای فرهنگی تشکیل داده که سازمان های جوانان، داوطلبان و موسسه علمی کاربردی هلال ایران در آن عضو هستند تا بتوانیم با تمام وجود برای جوانان و بهره وری از این سرمایه عظیم اجتماعی تلاش کنیم.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در پایان با تقدیر از دکتر حبیبی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر برای شرکت کنندگان در گردهمایی فرهنگی آموزشی کارشناسان سازمان جوانان آرزوی توفیق کرد.