Print Logo
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر: دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت 15:32

کار در هلال احمر منطبق با آموزه های دینی ماست


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر همزمان با دوازدهمین روز ماه مبارک رمضان که در جمع مدیران، کارشناسان و پرسنل ستادی جمعیت هلال احمربین دو نماز ظهرو عصر ودر نمازخانه ساختمان صلح سخن میگفت با بیان این مطلب گفت: روح والای بشریدر طبیعت ذاتی که همچون فصول سال در بهار شکوفا و بارور می شود در این ماه مبارک که بهار قرآن نامیده شده زنده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین معزی پیوند با قرآن در این ماه را بالاترین عبادت از دیدگاه احادیث و روایات برشمرد و افزود: تدبر، در کنار خواندن آیات الهی لازم و ضروری است.

وی موضوع رفع روزمرگی در زندگی مردم جامعه را امری مهم و ضروری دانست و گفت: جامعه ای می تواند پیشرفت های اساسی و چشمگیری به خود ببیند که مردمی با روحیه و برنامه ریز داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تاکید بر اهمیت کار و فعالیت در شبانه روز به منظور تامین نیاز های مالی و رشد همه جانبه جامعه افزود: لازم است فعالیت های روزانه منطبق بر برنامه ای جامع باشد تا از زمانهایی که انسان باید برای تعالی روح خود اختصاص دهد غافل نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین معزی به نقش خطیر تربیت صحیح انسان در شکوفایی استعداد های ذاتی بشری اشاره کرد و افزود: قرآن، حقیقتاً با آیات و تعابیر سراسر هدایتش، جزء جدانشدنی از چرخه اصلاح زندگی انسان هاست.

وی با بیان اینکه همواره باید مغز و ذهن خود را قرآنی پرورش داده و نگهداری کنیم تصریح کرد: در یک بررسی کوتاه در می یابیم که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، خیل عظیمی از عاشقان قرآن، در حفظ آیات این معجزه ابدی دنیا کوشیده اند و رقم انگشت شمار حافظان قرآن گذشته را چندین برابر کرده‌اند.

ماه، ماه خداست و کار شما خداییست

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه سخنانش به اشتراکات احساسی و معنوی ماه مبارک رمضان و جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: کار در هلال احمر ارزش بالایی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی ادامه داد: دستگیری از یک نیازمند، یک فقیر، یک در راه مانده و درمانده، تسکین یک درد و آلام و بدست آوردن یک دل شکسته که وظیفه ذاتی همه خدمت گزاران در لباس هلال احمر است، هرگز در پیشگاه خداوند نادیده گرفته نمی شود و در این ماه عزیز صوابی دو چندان دارد.

وی با تاکید بر خدایی بودن کار در هلال احمر خطاب به همه کارکنان و داوطلبان این نهاد مردمی گفت: تا می توانید بکوشید تا در این ماه با دهان روزه، اهداف هلال احمر که منطبق با آموزه های دینی و اسلامی ماست را در جامعه به خوبی نمایان سازید.