Print Logo
رئیس جمهوری در جلسه هیات دولت و پس از ارائه گزارش عملکرد جمعیت هلال احمر: سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1395 ساعت 15:21

وظیفه دولت تجهیز و تامین موجودی انبارهای هلال احمر است /حضور هلال احمر موجب اطمینان و آرامش مردم/ماموریت سازمان برنامه ریزی برای تامین نیازمندی های جمعیت


رئیس‌جمهوری در جلسه هیات دولت و پس از بررسی گزارش عملکرد جمعیت هلال احمر طی سه سال گذشته ، با تقدیر از خدمات این نهاد در حوادث غیرمترقبه اظهارداشت: جمعیت هلال احمر با برخورداری از اعتماد عمومی دارای موقعیت ممتازی در جامعه بوده و حضورش موجب اطمینان و آرامش مردم است.

رئیس‌جمهوری در جلسه هیات دولت و پس از بررسی گزارش عملکرد جمعیت هلال احمر طی سه سال گذشته ، با تقدیر از خدمات این نهاد در حوادث غیرمترقبه اظهارداشت: جمعیت هلال احمر با برخورداری از اعتماد عمومی دارای موقعیت ممتازی در جامعه بوده و حضورش موجب اطمینان و آرامش مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این نشست هیات دولت که عصر یکشنبه برگزار شد، تقویت و تجهیز جمعیت و تأمین امکانات مورد نیاز و موجودی انبارهای آن را یک ضرورت مهم و از جمله وظایف دولت دانست و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مأموریت داد نسبت به تأمین نیازمندی‌های جمعیت هلال احمر اقدام کند.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  برای توسعه پشتیبانی از جمعیت هلال احمر اقدام کند

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه کشور ما ظرفیت‌های فراوانی دارد که در صورت برنامه‌ریزی و هماهنگی می‌تواند ازخدمات‌رسانی جمعیت هلال احمر پشتیبانی کند، تصریح کرد: توان بالا و ناوگان بزرگ هلیکوپتری کشور و ظرفیت نیروهای مسلح در شرایط صلح، پشتوانه مهمی به‌ویژه در حوادث غیرمترقبه برای خدمات هلال احمر بوده است و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز می‌بایست با هماهنگی و ارتباطات بیشتر برای توسعه این پشتیبانی‌ها اقدام کند.

تاکید رئیس جمهور بر جذب جوانان در جمعیت هلال احمر

دکتر روحانی همچنین ضمن تأکید بر توجه هرچه بیشتر جمعیت هلال احمر به جوانان و جذب آنان در جمعیت، خاطرنشان کرد: آموزش بهداشت و خدمات امدادی، سازماندهی و کسب مهارت‌های اجتماعی جمعیت هلال احمر می‌تواند به ارتقای توانمندی‌های جوانان و افزایش نشاط روحی و قابلیت‌های مشارکت آنان در جامعه منجر شود.

گزارش جمعیت هلال احمر، ضمن تبیین اهداف بشردوستانه این نهاد  در راستای تأمین و حمایت از سلامتی و زندگی انسان‌ها، به تشریح وظایف و مأموریت‌های جمعیت هلال احمر پرداخته است.

ارزش 18 هزار میلیاردی خدمات و عملیات های ارائه شده در 3 سال گذشته

طبق گزارش این جمعیت از فعالیت‌های خود طی سه سال گذشته، تعداد سه میلیون و 121 هزار و 302 نفر از افراد آسیب‌دیده از حوادث و سوانح در سراسر کشور از خدمات هلال احمر بهره‌مند شده‌اند که ارزش کل خدمات و عملیات و اقلام امدادی ارائه شده توسط این جمعیت در سه سال گذشته برابر با 18 هزار میلیارد ریال بوده است. همچنین سرعت پاسخگویی به حوادث و آغاز عملیات نجات و امداد حضور در محل حادثه از متوسط یازده دقیقه به هشت دقیقه و پنجاه ثانیه کاهش یافته است که نمونه بارز آن در حوادث جاده‌ای و رسیدن نیروهای امدادی بر سر صحنه حوادث مشهود است.

بنا بر گزارش ارائه شده، از تعداد 117 هزار و 635 حادثه به وقوع پیوسته طی سال های 92 تا 94، تعداد 2 میلیون و 211 هزار و 941 نفر طی عملیات امداد و نجات هلال احمر نجات یافته‌اند. از سوی دیگر، ایجاد آمادگی و تاب‌آوری تعداد 3 میلیون و 832 هزار و 121 نفر و بیش از یک میلیون خانواده در برابر حوادث و سوانح موجب کاهش عملیات‌های امدادی در نوروز 95 تا 9 درصد، کاهش امدادرسانی تا 35 درصد، کاهش 25 درصد عملیات رهاسازی شده و کاهش 21 درصدی انتقال به مراکز درمانی در طرح امداد و نجات نوروز 95 نسبت به نوروز 94 شده است.

مشارکت بیش از 743 هزار داوطلب در برنامه های سه سال گذشته جمعیت

ارائه خدمات امدادی به 512 شهر، روستا و مناطق عشایری شامل 3 هزار و 376 نفر امدادرسانی و 10 هزار و 633 اسکان اضطراری و توزیع چادر و مواد غذایی به ارزش یک میلیون و 237 هزار ریال و 76 سورتی پرواز با به‌کارگیری 5 فروند بالگرد در سیل 1395 از دیگر خدمات ارایه شده توسط جمعیت هلال احمر است.

همچنین گزارش ارائه شده نشان می‌دهد که در سه سال گذشته بیش از 743 هزار نفر به صورت داوطلبانه در اجرای برنامه‌های این سازمان مشارکت داشته‌اند که ارائه بیش از 6 میلیون نفر ساعت خدمات و اهدای بیش از 294 هزار واحد خون از خدمات این داوطلبان است.