Print Logo
دیدار نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با مدیر عامل و معاونین شرکت خـدمات هلیکوپتری نـوید دوشنبه 6 اردیبهشت 1395 ساعت 23:10

ابراز تاسف از از کاهش چند باره بودجه سال 95 هلال احمر


نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر ضمن اظهار تاسف از کاهش چند‌باره بودجه سال 95 جمعیت هلال‌احمر، اطلاع نداشتن نمایندگان مجلس از خدمات هوایی را در این اتفاق دخیل دانست.

اهمیت امداد هوایی

مدیرعامل و معاونین شرکت خـدمــات هلیــکوپـتری نـویـــــــد(وابسته به جمعیت هلال احمر) روزیکشنبه پنجم اردیبهشت با حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین معزی،نماینده ولی‌فقیه درجمعیت هلال‌احمردیدار کردند.

 

85112804/25/2016 11:07:48 PMhttp://hview.netiran.ir/Media//Image/2016/04/201604108220485360_Thum.jpg

 

دراین دیدارحجت‌الاسلام‌و‌المسلمین معزی با بیان اینکه مسئله امداد و نجات از نظر اسلام بزرگترین وظیفه است، به جمله"... من لم یهتم بامورالمسلمین فلیس منهم"(هرکس شب راروزکندبدون اینکه قصدش رسیدگی به امورمسلمانان واصلاح کارهای آنان باشد،مسلمان نیست) از پیامبر گزامی اسلام  اشاره کرد و با یادآوری وقوع حوادث مختلف طبیعی در کشورمان و وجود مشکلات امدادرسانی زمینی، بر ضرورت چالاکی امر امدادرسانی هوایی تاکید نمود و گفت:«تشکیلات امدادونجات در دنیای کنونی ابعاد مختلف دارد و یکی از ابزارهای آن بالگردهایی است که شرکت نوید در اختیار دارد و کار آنها نجات دادن جان انسانهاست.»

وی تصریح کرد:« زمانی که امدادرسانی زمینی به دلایل مشکلات جاده‌ای ممکن نباشد بالگردها می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند.»

بی‌اطلاعی نمایندگان از پروازهای هلال‌احمر

نماینده ولی فقیه درجمعیت هلال‌احمراز کاهش بودجه سال 95 جمعیت هلال احمر در دولت و مجلس ابراز تاسف کرد و افزود:«این موضوع مشخص می‌کند که نمایندگان مجلس از پروازهای شما اطلاع نداشتند.»

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین معزی ضعف اطلاع‌رسانی را در کاهش 100 میلیاردی بوجه هلال‌احمر در مجلس موثر دانست و افزود:« روز اول که نمایندگان مجلس این پیشنهاد را دادند کسی مخالفت نکرد و در روز دوم مخالفت شد.»

خدمات هلال‌احمرانساندوستانه است و نگاه صرف اقتصادی در آن مطرح نیست

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار با بیان اینکه نباید در خدمات هلال‌احمر تبلیغات تجاری باشد، افزود:« ما(هلال‌احمر) واسط بین نیاز نیازمندان و توان توانمندان هستیم. بنابراین باید به مردم بگوییم بخش‌هایی مانند صنایع نساجی، شرکت سرمایه گذاری و شرکت هلی‌کوپتری که هلال‌احمر پدید آورده و دستاورد مالی دارد به منظور جبران کمبودهای بخش‌های دیگردر این جمعیت است.»

نماینده ولی فقیه درجمعیت هلال‌احمر تصریح کرد که نگاه هلال‌احمرنگاه صرف اقتصادی و تجاری نیست بلکه نگاه استفاده بهینه است.

حجت‌الاسلام‌ و ‌المسلمین معزی همچنین بر امنیت پروازها، روزآمد‌ بودن خدمات، بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی وبهره بردن ازامکانات پروازی مناسب تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه درجمعیت هلال‌احمردر پایان این دیدار از فعالیت شرکت خـدمات هلیکوپتری نـوید در تعطیلات نوروزی و امدادرسانی در سیلاب‌های اخیر در کشور نیز سپاسگزاری کرد.

در ابتدای این دیدار دکترمحمدرضا حبیبی مدیرعامل ورئیس هیئت مدیره شرکت خـدمات هلیکوپتری نـوید گزارشی از فعالیت های این شرکت ارائه کرد.