Print Logo
شنبه 14 فروردین 1395 ساعت 14:18

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در کمپین ملی «نه به تصادف جاده ای»


ثمره بی توجهی رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی بروز فاجعه های مرگبار است/سازمان جوانان فرهنگ بی گدار به جاده نزدن را به میلیون‌ها مسافر نوروزی القا کند

نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر ثمره بی توجهی رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی رابروز فاجعه های مرگبار دانست و تاکید کرد: براساس منطق دین و عقل هر فردی باید قبل از سفر جاده را بشناسد و بعد وارد جاده شود .

حجت الاسلام و المسلمین معزی در مراسم آغازین  کمپین ملی  «نه به تصادفات جاده ای» با بیان اینکه خدا را شاکرم که  در  جمع جوانانی هستم که کمر همت بسته اند تا در خدمت هموطنان باشند؛ گفت: جوانان کلید ایران هستند؛ امید ایران در همه عرصه ها از جمله عرصه های علم، دانش و فناوری به جوانان است.

وی خطاب به جوانان هلال احمر اظهار داشت: شما جوانان ثروت ایران هستید. جوانان ما در عرصه خدمت گذاری به ملت ایران پیشتاز هستند. ما 8 سال دفاع مقدس را تجربه کردیم که جوانان در آن پیش تاز بوده اند. ایران جوانانی دارد که با تمام وجودشان از دین، آیین، سرزمین، انقلابشان و اقتدارشان دفاع می کنند و ایستاده اند.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین معزی، یکی از سازمان های والای جمعیت هلال احمر سازمان جوانان است. جمعیتی که یکی از اهداف بلند آن احترام و  کرامت به انسان  ها و به ارمغان آوردن سلامتی شان است. این جوانان هستند که می آموزند و تربیت می شوند و در خدمت قرار می گیرند
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جوانان حاضر در سالن را مورد خطاب قرار داد و گفت: قدر دوران جوانی خود را بدانید. این دوران لبریز از استعداد، شور و احساسات  و قدرت و انرژی های متراکم در وجودتان است.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر در نوروز به مردم ایران خدمت می کند، گفت: مردم در ایام نوروز به سفر می روند اما رانندگی های نادرست و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باعث بروز تصادفات متعددی در جاده ها می شود.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با اعلام اینکه آمار کسانی که در این ایام جان خود را از دست می‌دهند بسیار نگران کننده است؛ گفت: در این باره مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که حوادث جاده ای در نوروز و غیر نوروز به نوعی مدیریت شود که حوادث کمتری داشته باشیم.

وی با تاکید بر فرهنگ رانندگی اظهار داشت: اتومبیل و جاده یک بحث است اما فرهنگ راندن ، فرهنگ سفر کردن و فرهنگ استفاده از فرصت بحث دیگری است. جوانان با حضوری که  در چادرهای کنار جاده ها دارند، با روی خندان و زبان شیرین به رانندگان خسته نباشید بگویند و آن ها را به استراحت و رفع خستگی برای چند دقیقه تشویق کنند.  باید دید که سازمان جوانان هلال احمر چقدر می تواند فرهنگ بیگدار نزدن به جاده را به میلیون ها مسافر القا کند.

نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر  ثمره بی توجهی رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی رابروز فاجعه های مرگبار دانست و تاکید کرد: براساس منطق دین و عقل هر فردی باید قبل از سفر جاده را بشناسد و بعد وارد جاده شود . برخی بدون آن که شناختی در مورد مقصد خود داشته باشند سفر می کنند. به نظر می رسد شعار بی گدار به جاده نزنیم که توسط هلال احمری ها طراحی شده مناسب این موضوع است.

وی عنوان کرد: چرا 17 هزار خانواده ایرانی باید در نوروز که بهترین ایام سال است عزادار باشند؛ نقش جوانان در اینگونه مسائل بسیار پررنگ است که مسافران را از راهنمایی های خوب در مورد مسیر پیش رویشان بهره مند کنند تا سفری پر از آرامش را برای مردم عزیزمان رقم بزنند

حجت الاسلام والمسلمین معزی در پایان با عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن نوروز 95 گفت: برنامه های آموزشی برای سفر کردن نه فقط برای ایام نوروز بلکه باید قبل از شروع مسافرت ها  برای مردم پخش شود تا هموطنان اطلاعات لازم را داشته باشند.