Print Logo
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر شنبه 14 فروردین 1395 ساعت 14:15

هلال احمر یک نهاد خیریه و مردمی است/ضرورت معرفی خدمات هلال احمر در جامعه


حجت الاسلام و المسلمین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تاکید بر ضرورت معرفی جمعیت هلال احمر در سطح جامعه گفت: هلال احمر یک نهاد خیریه مردمی است که در راستای اهداف بشردوستانه خود فعالیت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در دیدار با آیت الله صفایی بوشهری؛ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر خیریه بودن جمعیت هلال احمر بیان کرد: هلال احمر یک نهاد  غیر دولتی است که وظایف خیرخواهانه را به دوش گرفته است و اولین پرچمی  که در حوادث برافراشته می شود، پرچم هلال احمر است.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به تلاش های ایثارگرایانه اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر ادامه داد: در میان کشورهای دنیا، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی جایگاه بسیار بالا و والایی دارد و از جمعیت های شناخته شده است؛ اما باید
  فعالیت های هلال احمر داخل کشور نیز معرفی شود و در این خصوص باید مردم را با فعالیت ها و برنامه های هلال احمر آشنا کرد. 
حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه با اشاره به موقوفات هلال احمر نیز گفت: هلال احمر یکی از موقوفه دارهای بزرگ در کشور است و باید در شروع  این فرهنگ پسندیده نیز فعالیت کرده و مردم را در این امر تشویق کرد.
وی در ادامه با اشاره به
  تاریخچه تاسیس جمعیت هلال احمر در کشور ادامه داد: هلال احمر بوشهر جزء اولین جمعیت ها در کشور است که در سال 1307 تاسیس شده است.
حلقه واسط میان خیرین و نیازمندان
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت های جمعیت افزود: هلال احمر حلقه واسط میان خیرین و نیازمندان است و به این وظیفه خود افتخار می کند.
حجت الاسلام و المسلمین معزی ادامه داد: طرح های انجام شده در سازمان های تابعه هلال احمر نیز اکثرا از جنس خیرخواهانه و انسانی است.
وی در ادامه به ظرفیت های سازمان جوانان و داطلبان نیز اشاره و افزود: طرح نیابت که به همت سازمان داوطلبان اجرا می شود؛ یک طرح انسانی و خیرخواهانه است که در خصوص سالمندان صورت می گیرد.
یک نهاد انسان گرا به معنا واقعی
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه گفت و گوی خود با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، جمعیت هلال احمر را یک نهاد انسان گرا به معنای واقعی دانست و ادامه داد: هلال احمر یکی از مکان هایی است
  که می توان تبلور مفاهیم و آموزه های اخلاقی و دینی را در آن مشاهده کرد. اعضا و داوطلبان این مجموعه بدون هیچ منتی در حوادث  حاضر و به حادثه دیدگان خدمت می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین معزی به فعالیت های هلال احمر در ایام نوروز و پایگاه امدادی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در کنار پایگاه های یاد شده در ایام نوروز، خیمه های نماز بر پا شده است که از جمله برنامه های جمعیت هلال احمر است.
وی با توجه به وجود حوزه های علمیه در استان بوشهر، ایجاد کانون های طلاب و آشنایی طلبه های جوان با فعالیت های این کانون ها را ضروری دانست. نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در پایان اظهار امیدواری کرد که هلال احمر به مانند سال های گذشته در ایام نوروز، بیشترین خدمات را به مسافران ارائه دهد و این موجب افتخار جمعیت هلال احمر است.
 
هلال احمر یک نهاد سربلند 
آیت الله صفایی بوشهری؛ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر نیز در این دیدار هلال احمر را دستگاهی دانست که در فضای انقلاب خدمات بسیاری به مردم ارائه کرده است. صفایی بوشهری گفت: در دو زلزله و سیلی که در استان داشتیم، اولین افرادی که در حادثه  حضور داشتند امدادگران و اعضای هلال احمر بودند که جای قدردانی دارد.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، خدمت در حوزه های چالشی همچون سیل و زلزله و ایام نوروز و همچنین خدمت به مردم در چالش های اجتماعی مانند فقر و پر کردن فضاهای عاطفی را نعمتی دانست که نصیب مجموعه هلال احمر شده است.

 صفایی بوشهری با بیان اینکه هلال احمر گنجی است که در دستان اعضا و داوطلبان این مجموعه است، ادامه داد: هلال احمر یک نهاد امتحان پس داده است و هر جا که حضور داشته، سربلند بیرون آمده است.
وی در پایان در خصوص همکاری بیشتر با دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر و ایجاد و کمک به فعالیت های کانون های طلاب اعلام آمادگی کرد.