Print Logo
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تاکید کرد شنبه 14 فروردین 1395 ساعت 14:10

اهداف هلال احمر منطبق با تعالیم اسلامی است/ پیشگام بودن در فعالیت های خیرخواهانه افتخاری است برای هلال احمر


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه سفر خود به استان بوشهر در جلسه ای با رابطین فرهنگی استان بر ضرورت گسترش فرهنگی دینی در جامعه تاکید کرد

حجت الاسلام والمسلمین معزی در شروع سخنان خود در دیدار با رابطین فرهنگی جمعیت هلال احمر استان بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان بیان کرد: استان بوشهر سرزمین دلاوران بزرگ تاریخ و مردانی است که همواره در برابر استعمارگران ایستاده و مقاومت کرده اند.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه به شرح فعالیت های جمعیت هلال احمر پرداخت وافزود: از مهم ترین سرمایه های جمعیت هلال احمر، سازمانهای داوطلبان و جوانان است که از دل مردم برخواسته است. حجت الاسلام والمسلمین معزی ادامه داد: ساختار سازمانی جمعیت هلال احمر متشکل از همین اعضا است و به همین منظور می توان عنوان کرد که  جمعیت هلال احمر نهادی برخواسته از مردم است
اهمیت آموزش  در جمعیت هلال احمر
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به مساله آموزش در جمعیت هلال احمر افزود: آموزش در جمعیت هلال احمر از  سن 5 سالگی شروع  می شود و به همین منظور باید این جمعیت برنامه ریزی جامع و کاملی را در بخش آموزش دنبال کند.
حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه فعالیتهای هلال احمر تنها به بلاهای طبیعی محدود نمی شود افزود: اولین هدف هلال احمر، تسکین آلام بشری و آرامش رنج دیدگان است؛ هلال احمر هم در آسیب ها و حوادث طبیعی همچون زلزله و سیل و هم در آسیب های اجتماعی همچون فقر و اعتیاد حضور جدی و موثری دارد
وی یکی از چالش های اجتماعی در کشور و حتی در دنیا را اعتیاد دانست و افزود: یک معتاد، بیمار است و تنها براساس فضای نامساعد به این درد مبتلا شده است، در موضوع اعتیاد باید در جهت نجات این افراد فعالیت  و کوشش بیشتری انجام شود.
وی با بیان اینکه شناسایی نیازمندان از دیگر وظایف هلال احمر است ادامه داد: این برای هلال احمر افتخاری است که در فعالیت خیرخواهانه پیشگام باشد.
حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه سخنان خود در دیدار با رابطین فرهنگی جمعیت هلال احمر استان بوشهر، مساله تعلیم و تریبت را از مهمترین فعالیتها برشمرد و اضافه کرد: در جمعیت هلال احمر، برنامه ریزی و هدایت فعالیت های تربیتی، گسترش و ارتقای فرهنگ دینی و ترویج ارزش های اسلامی و انقلابی بر عهده حوزه نمایندگی ولی فقیه است.
وی در ادامه اقامه نماز، آشنایی مردم با احکام اسلامی و ترویج اخلاق اسلامی را سه وظیفه ای دانست که باید رابطین فرهنگی جمعیت در استان ها دنبال کنند
لازم به ذکر است تغییر تبلیغ از شیوه سنتی به شیوه نوین تبلیغاتی و راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در آینده نزدیک از دیگر موضاعات بیان شده در این جلسه بود. حجت الاسلام والمسلمین دشتی؛ مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در استان بوشهر نیز در این جلسه ضمن اشاره به فعالیت های صورت گرفته در جمعیت هلال احمر استان بر گسترش فرهنگ دینی تاکید کرد. در ادامه نیز  رابطین فرهنگی به بیان نظرات و ارائه گزارشات خود پرداختند.
نظارت و ارتقای امور فرهنگی از وظایف مهم حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر همچنین در ادامه سفر خود  به استان بوشهر در جمع کارکنان و اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر بوشهر حضور یافت
حجت الاسلام والمسلمین معزی در این دیدار یکی از اهداف سفر به استان بوشهر را دیدار و آشنایی با کارکنان و تلاش گران این جمعیت عنوان کرد افزود: یکی از وظایفی که از سوی مقام معظم رهبری وهم در اساسنامه جمعیت هلال احمر به عهده نمایندگی ولی فقیه در جمعیت است، نظارت و ارتقای امور فرهنگی می باشد.
وی در این خصوص اضافه کرد: هدف ما از این سفر بازید و آشنایی بیشتر با مجموعه هلال احمر در استان بوشهر  است، آشنایی بیشتر باعث می شود که با نگاه نو و تجدید نظر در برنامه پیشین، فعالیت ها مثبت و بهتر دنبال شود و در نهایت بتوان با تاثیر بیشتری به ارائه خدمات به نیازمندان پرداخت.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه با بیان اینکه اهداف جمعیت هلال احمر منطبق با تعالیم اسلامی است افزود: جمعیت هلال احمر به دنبال خدمت به انسان ها است  که پس از خداپرستی و خدا شناسی یکی از ارزشمندترین عمل ها به شمار می آید
حجت الاسلام والمسلمین معزی در پایان با تاکید بر اینکه باید با حفظ کرامت انسانی به رفع نیاز نیازمندان پرداخته شود ادامه داد: چابکی، سرعت بالا و دانش به روز از ویژگی هایی است که باید یک امدادگر داشته باشد.