Print Logo
نکته های مهم موقع خرید لباس برای کوچولوها شنبه 14 فروردین 1395 ساعت 10:22

چه لباسی برای نوزادها مناسب است؟


سمیه تشکری خرید لباس برای بچه قوانین خود را دارد ، آنها پوست حساسی دارند ، زود بزرگ می شوند ، می خواهند بازی کنند و باید راحت باشند و در کل لباس برای آنها تعریفی متفاوت از لباس برای بزرگ تر هادارد. یکی از بزرگ ترین تفاوت ها این است که زیبایی برای آنها آخرین اولویت است و راحتی اولین اولویت.البته هر چه سن آنها بالاتر می رود ، زیبایی هم اهمیت بیشتری پیدا می کند اما یادتان باشد تعریف کودکان از زیبایی با چیزی که ما شیک و زیبا می دانیم ،متفاوت است.

لباس برای نوزادان

اگر می خواهید برای کودک تازه به دنیا آمده خود لباس تهیه کنید ، فراموش نکنید که این روزها محیط خانه ها گرم است و مثل گذشته با کرسی گرم نمی شود و تمام فضا دمای یکسانی دارد. لازم نیست چون فصل پاییز است و زمستان در راه ، لباس های خیلی گرم تهیه کنید. نوزادان زود عرق می کنند و آب بدنشان را از دست می دهند و این مانع از وزن گیری مناسب آنها می شود. حتما لباس ها از جنس نخی باشد که ایجاد حساست نکند. اگر «سرهمی» یا «بادی»بخرید ، یعنی لباسی که بالاتنه و پایین تنه آن وصل باشد ، بهتر است و موقع بغل کردنش لباس بهم نمی ریزد و کمرش سرما نمی خورد.لباسهایی انتخاب کنید که از الیاف نرم بافته شده باشند و در ناحیه‌ یقه و مچ‌های دست و پای آن از کش‌دوزی و یا کشبافتهای سفت و محکم استفاده نشده باشد.

لباس نوزاد نباید دکمه، زیپ یا اضافاتی داشته باشد که باعث آزار بچه شود. قبل از خرید ، درزهای لباس را هم چک کنید. دکمه های لباس نوزاد باید چفتی و ظریف باشند.لباس نوزاد باید به اندازه کافی دکمه داشته باشد تا بتوانید آن را به راحتی به تن او بپوشانید یا درآورید. لباس هایی که جلوی آنها دکمه دارد بهتر از لباس هایی است که دکمه آنها پشت لباس است.

موقع خرید به سایز لباس توجه کنید، لباس نوزاد نباید به تن او بچسبد. پزشکان می گویند لباس نوزاد باید فقط یک لایه از لباسی که شما می پوشید بیشتر باشد. بهتر است حتما به نوزاد زیرپوش بپوشانید تا هم گرم بماند و هم دکمه لباس رویی، او را آزار ندهد. برای فصل پاییز باید برای نوزاد یک لباس زیر نیمه گرم و یک لباس روی گرم انتخاب کنید. به یک پتو که نوزاد را موقع بیرون بردن در آن بپیچید هم نیاز دارید. کلاه را فراموش نکنید. لباس های حوله ای برای پاییز مناسب هستند و لطافت آنها هم پوست نوزادتان را اذیت نخواهد کرد.

لباس برای وروجک های چهاردست و پا

بچه درسن چند ماهگی می تواند شیطانی کند. دست و پایش را تکان دهد و چهاردست و پا برود. به همین دلیل برای او باید لباس راحت بخرید. لباسی که به اندازه کافی گشاد باشد تا کودک در آن مشکلی با تکان خوردن نداشته باشد. سعی کنید شلوار یا دامن کودک شما به جای دکمه و کمر، کش داشته باشد تا بچه در آن راحت باشد.

بچه ها در این سن شروع به غذا خوردن می کنند و معمولا لباسهایشان را کثیف می کنند. جنس هایی را انتخاب کنید که به راحتی در ماشین لباسشویی شسته شوند و لکه بری آنها آسان است.باید رنگ لباس رویی را طوری انتخاب کنید که زیاد کثیفی را نشان ندهد.اگر قرار است کودک غذا بخورد حتما روی لباس پیشبند ببندید.در این سن یکی از علایق اصلی کودکتان لباس پوشیدن و درآوردن آن است و شما باید به صورت نامحسوس او را یاری کنید.هر چه لباس راحت تر باشد او زودتر یاد می گیرد چگونه این کار را انجام دهد.

بچه ها در این سن به شکل چهاردست و پا راه می روند.به همین دلیل لباسهایی برای آنها انتخاب کنید تا روی زانوهایشان پوشیده باشد و در عین حال زبر نباشد تا پای بچه موقع حرکت آسیب نبیند.در این سن کودکان به رنگهای شاد مثل قرمز واکنش نشان می دهند. زیاد در قید و بند اینکه رنگ به او می آید یا نه نباشید. سعی کنید رنگ لباس بچه شاد و طرحهای رنگی داشته باشد. در این سن کودک شما حتما به یک کابشن برای زمستان و ژاکت برای پاییز نیاز خواهد داشت. دیگر نمی توانید پتو دور او بپیچید. او می خواهد بازی کند و دست و پایش راحت باشد. اما اگر برای پاییز او ژاکت تهیه می کنید کمی بزرگ تر بخرید که در بهار هم بتواند بپوشد.